08.04.2020
Відбувся перший етап Online Avia Marathon
Відбувся перший етап Online Avia Marathon
Сьогодні відбулось перше включення з анонсованого вчора Online Avia Marathon. Гостем прем'єрного етеру був Сергій Кравець - генеральний менеджер Sabre Україна та співзасновник компанії tickets.ua
Модератор заходу Віктор Некрилов, засновник та директор компанії Consolidator.aero, задав гостю низку питань стосовно ситуації,в якій опинилась авіаційна галузь України у зв'язку з пандемією коронавірусу.
Вашій увазі summary першого етапу марафону :
З якими показниками українська галузь авіаперевезень закінчить 2020 рік, враховуючи кризу?
По-перше, я вважаю ситуацію, що сьогодні склалась у галузі, не кризою, а тимчасовою зупинкою. Так, дійсно, в багатьох галузях економіки, в тому числі авіаційній та туристичній, спостерігається значне зниження доходів, але ж при цьому значно зменшились й витрати. А в деяких секторах транспортних перевезень спостерігається навіть позитивна динаміка. Прикладом є Укрзалізниця, яка діяльність якої з пасажирських перевезень щомісяця генерує збитки на 1 млрд. гривень. Зараз, коли увесь пасажирський залізничний транспорт на паузі, підприємство має набагато кращі економічні показники.
Щодо прогнозу, вважаю, якщо розповсюдження пандемії світом вщухне протягом 2 місяців, показники авіаційної галузі за результатами 4 кварталу цього року можуть бути на рівні -20% у порівняння з аналогічним періодом минулого року.
На моє переконання власне криза розпочнеться коли галузь повернеться з "карантину", адже боротьба за пасажира та необхідність поліпшити фінансові показники призведе до відчайдушної конкуренції. Крім того, відразу актуальною стане потреба сплачувати по рахунках, за якими постачальники надали авіакомпаніям відтермінування. 
Які прогнози щодо закінчення терміну карантину та відновлення пасажирських перевезень?  
Справа в тому, що дати закінчення карантину та початок перевезень будут різними, хоча безумовно й пов'язані між собою. Якщо в країні не станеться неконтрольованої ситуації з поширенням COVID-19, у середині травня варто очікувати на відновлення перевезень залізницею та авіаційним транспортом у межах України. Починаючи з червня, ймовірно, поновлюватимуть міжнародне авіаційне сполучення, але не повністю, адже кожна з країн має свій "графік" пом'якшення обмежень. 
Чи вдасться українським авіакомпаніям "залишится в грі" після такої тривалої паузи та чи варто державі надати їм фінансову підтримку ?
Наскільки я знаю всі перевізники провели кваліфіковану роботу щодо оптимізації своїх витрат на період вимушеної паузи. Більшість персоналу чекатимуть на відновлення операцій, перебуваючи у відпустках, лізингодавці також мають бути максимально лояльними, адже в ситуації, що склалась, вони не матимуть особливо варіантів аби передати літаки, що знаходяться у флоті українських авіакоманій  іншим перевзіникам. Єдина причина, яка може завадити продовженню діяльності після паузи - це попередні фінансові навантаження, як напевно посиляться на фоні призупинення польотів на 3-4 місяці. Адже зрозуміло, що навіть якщо завтра увімкнуть зелене світло, певний період авіакомпанії виконуватимуть рейси напівпорожніми літаками, а це додаткові збитки.
Щодо фінансової допомоги авіакомпаніям з боку держави, це не є її прямим обов'язком, а рішення варто приймати виходячи з економічної доцільності. Сьогодні ринок перевезень настільки самоврегульован, що навіть у випадку зупинку того чи іншого перевізника, відновлення його об'ємів - питання часу, чи за рахунок інших український авіакомпаній чи шляхом надання відповідних дозволів іноземним перевізникам.
Які Ваші рекомендації власникам чи топ-менеджерам авіаційного чи туристичного бізнесу під час карантину ?
На моє переконання найбільш слушний режим сьогодні - це так званий saving mode, коли власник має час проаналізувати свою бізнес-модель, поспілкуватись з колегами, дещо інакше оцінити релевантність подальших кроків. Не менш важливим завданням у період вимушеного простою є постійна комунікація з персоналом, пояснення тих чи інших рішень менеджмента компанії. При цьому витрачати час на так звану "роботу в стіл" вважаю малоефективною, адже достеменно невідомо якою повернеться галузь після перерви.
Чи варто контактувати з клієнтами під час "канікул" ?
Безумовно так. Той, хто буде зараз підтримувати контакти із своїми клієнтами, швидше за інших відновить свій об'єм бізнесу після ре-старту.
Наступне включення відбудеться о 19.00 завтра. В гостях у Віктора Некрилова генеральній менеджер з продажів компанії Travelport Україна/Молдова/Білорусь Богдан Міненко. Реєструйтесь та приєднуйтесь. Участь - безкоштовна 
ПОДІЛИТИСЯ: