16.11.2020
Повернення Boeing 737 MAX наближається
Повернення Boeing 737 MAX наближається
Після довготривалого протистояння з глобальними регуляторами, суперечок у сфері управління та масштабного огляду безпеки, у середу корпорація Boeing має отримати погодження авіаційної влади США для відновлення польотів літаків 737 MAX, що були приземлені у березні минулого року внаслідок двох поспіль авіакатастроф.

Минулого тижня агентство Reuters повідомило, що FAA (Federal Aviation Administration) перебуває на завершальній стадії відносно позитивного рішення щодо поверенення MAX до польотів, та вже найближчої середи (18 листопада - авт) має скасувати обмеження вцілому. Водночас з ймовірним позитивним рішенням FAA, світові авіаційні регулятори також наближаються до того аби надати дозвіл літаку відновити польоти до своїх країн.

FAA вимагає від Boeing додаткового навчання пілотів роботі з ключовою системою безпеки MCAS, недосконалість якої була головною причиною двох катастроф, в яких загинуло 346 людей та призвела до заземлення літаків серії MAX по всьому світові. Також авіаційний регулятор наполягає на необхідності нових запобіжних заходів щодо MCAS та інших змін програмного забезпечення. Ці процедури триватимуть щонайменше 30 днів перш ніж літаки Boeing 737 MAX повернуться до виконання комерційних рейсів.

Минулого місяця заступник адміністратора FAA Ден Елвелл, який свого часу прийняв рішення США заземлити літаки Boeing 737 MAX, заявив Reuters, що "абсолютно не сумнівався в тому, що він буде таким же безпечним, чи безпечнішим, ніж будь-який літак, що експлуатується сьогодні".

Очікуючи схвалення FAA, American Airlines планує відновити комерційні рейси на MAX 29 грудня з Маямі до Нью-Йорка. Натомість Southwest Airlines , найбільший у світі оператор MAX, не планує експлуатацію цього типу літаків до другого кварталу 2021 року.

FAA заявила, що не буде делегувати свої повноваження видавати сертифікати льотної придатності для 450 нових літаків 737 MAX, що були збудовані з моменту заземлення, та планує особисті індивідуальні перевірки, на виконання яких може піти рік чи більше.

Крім технічних негараздів, сьогодні Boeing має додаткові проблеми з реалізацією своїх літаків на найбільшому для себе ринку Європи. 9 листопада , внаслідок довготривалих суперечок щодо трансатланичних субсидій, Європейський Союз запровадив нові митні тарифи на промислові товари з США , в тому числі літаки Boeing, на загальну суму $4 млрд. внаслідок чого вартість продукції для європейського покупця збільшиться на 25%. Лізингові компанії вже попередили американський авіаконцерн , що тарифи перешкоджатимуть реінтеграції MAX в Європі, а ірландський Ryanair, основний континентальний замовник MAX, заявив, що очікує від Boeing покриття вартості нових митних зборів.
ПОДІЛИТИСЯ: