22.04.2020
Подорожуємо Україною NOW
Подорожуємо Україною NOW
Пандемія короновірусу , що наразі поширюється світом, унеможливить закордонні подорожі, принаймні найближчим часом. Експерти туристичної галузі висловлюють думку, що якнайменше до кінця поточного року,  мандрівники багатьох країн світу мають переорієнтуватись на локальні подорожі своєю країною. Чи готова до цього українська туристична галузь та її основні гравці - транспортні компанії, засоби розміщення та туроператори, що спеціалізуються на внутрішньому продуктові ? Саме цим питання була присвячена онлайн-конференція учасників ринку, що була організована 21 квітня за ініціативи Київської Туристичної Асоціації. Модератором зустрічі виступив колишній очільник столичного туризму Антон Тараненко та голова новоствореного Державного агентства розвитку туризму України Мар'яна Олеськів , яка повідомила, що після секвестру бюджету, коштів на промоцію України навіть у форматі внутрішнього туризму у Держагентства немає (раніше було заплановано 240 млн. грн) та не наважилась спрогнозувати коли відновиться залізничне або авіаційне сполучення містами України.
Олена Шаповалова, CEO Pan Ukraine, висловила думку, що для популяризації внутрішнього продукту, який має всі підстави для підвищенного попиту цього року, Держагентству варто було б залучити для промоції України відомих трендмейкерів. Щодо самого туроператора, який вже не перший рік пропонує подорожі Україною, Pan Ukraine наразі намагається адаптувати свій продукт для українського споживача. Так, доволі популярні українські інсталокації, що використовувались туроператором для китайських туристів, зараз будуть пропонуватись локальному споживачеві за програмою #Вгадай де я. Щодо складності реалізації українського продукту на внутрішньому ринку за допогою агенцій, головною причиною на думку Олени Шаповалової є відсутність готового пакету, тобто набору послуг, що включають не тільки бронювання засобів розміщення, але й варіантів доставки до місця відпочинку. На відміну від закордонних напрямків (Туреччина, Єгипет, та ін.), більш звичних для українських турагенцій, в Україні подібні пакети або відсутні або дуже обмежені за вибором.
Два інші спікери, що представляють туроператорський сектор, Тетяна Прокопенко, директор Coral Travel та Сергій Кириченко, керуючий директор Join UP! Incoming впевнені , що у посткризовий період найбільшим попитом серед українських мандрівників користуватимуться короткострокові сіті-брейки, відпочинок на морському узбережжі та лікувальний туризм, а головними дестинаціями будуть Львів, Одеський регіон та Карпати. Сергій Кириченко висловив думку, що "доместік" рейси відновляться десь у середині червня, і це суттєво сприятиме популяризації комфортних подорожей Україною. Туроператори та готельєри мають скористатись цією нагодою, при цьому не підвищувати ціни для кінцевого споживача, але в той же час гарантувати необхідний рівень сервісу та комфорту. Саме тому представники туроператорів запропонували Держагентству з розвитку туризму України створити робочу групу спільно з готельєрами з метою обговорення прозорих правил ціноутворення на поточний літній сезон. Також, галузь вважає за необхідне звернутись до уряду України щодо зменшення податкового навантаження на українські готелі.
"Якщо ми хочемо аби після відкриття міжнародного авіасполучення, українці продовжували мандрувати Україною, нашим готелям слід звернути увагу на ціни своїх конкурентів з сісудніх країн - Польщі, Чехії, Угорщини" - додав до виступи туроператорів Антон Тараненко.
Найбільшу українську мережу готелів Premier Hotels & Resorts представляла директор з продажів та маркетингу Валерія Секісова. Незважаючи на карантинні заходи, деякі з готелів мережі, такі як Premier Palace, Premier Hotel Rus, Kharkiv Palace, Premier Hotel Aurora та ін. продовжують приймати гостей з дотриманням всіх необхідних санітарних норм. Маючи готелі в багатьох містах України, ще в докризовий період мережа активно промотувала подорожі країною. Отже, як тільки обмеження пересування країною будуть послаблені, готелі мережі радо прийматимуть українських гостей, гарантуючи безпеку та якість сервісу. За словами Валерії Секісової мережа Premier Hotels & Resorts завжди була орієнтована на активну співпрацю з туроператорами та наразі відкрита для будь-яких спільних проектів з метою популяризації внутрішнього туризму.
Серед учасників онлайн-конференції був також представник оздоровчого комплексу Олексій Волошин, генеральний директор Edem Resort Medical & SPA з Львівщини, який також висловився з приводу перспектив внутрішнього туризму цього року. До речі, готель та його медичний комплекс наразі відкриті та надають послуги своїм гостям. Новим трендом цього карантинного періоду Олексій Волошин вважає запити на довгострокове проживання (терміном у декілька місяців) у заміських готельних комплексах, на кшталт Edem Resort. Він також вважає, що подібний тренд спостерігатиметься і наступного року, отже туроператорам внутрішнього туризму варто звернути увагу на цей сегмент засобів розміщення. На думку Олексія Волошина, курортні готелі України цього року не знижатимуть ціни, адже для цього немає економічних передумов. З метою дотримання санітарних норм перебування гостей, щоденні витрати готелів зростають і це не сприяє зменшенню цін. Єдиним чинником, який дозволить готельєрам зменшити собівартість перебування гостей у своїх закладах - зниження податкового навантаження з боку держави. Інший фактор збереження вартості полягає в тому, що готелі нашого регіону здебільшого орієнтовані на локальний ринок, отже критичного зменшення попиту не очікується.
Прогноз Олексія Волошина з приводу того за яким алгоритмом розвиватиметься внутрішній туризм у посткризовий період: перший місяць-півтора після закінчення карантину найбільш затребуваними будуть короткострокові подорожі у радіусі 100-150 км від домівки, з кожним наступним місяцем відстань від дому та термін перебування збільшуватимуться. Але загалом, відновлення міжміського сполучення триватиме певний період часу, отже найбільш популярними будуть подорожі власним авто.   
Повний ефір онлайн-конференції за посиланням (починаючи з 12 хв.) 
   
ПОДІЛИТИСЯ: