16.01.2021
Головні авіаційні тренди 2021
Головні авіаційні тренди 2021
Компанія Cirium, глобальний лідер у галузі туристичної та авіаційної аналітики та обробки даних, оприлюднила власне бачення розвитку індустрії на 2021 рік. На думку Cirium, авіаційну галузь чекатимуть сім ключових трендів.
1. Консолідація авіакомпаній
Протягом 2020 року понад 40 авіакомпаній зупинили чи призупинили свою операційну діяльність через фінансові проблеми. У новому році ймовірні злиття середніх за обсягами бізнесу авіакомпаній у США або їх поглинання більш потужними конкурентами. Подібні тенденції також слід очікувати в Азійсько-Тихоокеанському регіоні, як то придбання Korean Air свого місцевого конкурента Asiana. Консолідація перевізників відбуватиметься переважно в рамках однієї країни, транскордонні угоди малоймовірні через складні правила контролю власності у регіоні.

2. Літаки нового покоління
Найновіші типи літаків повернуться в небо, що призведе до величезної щомісячної економії витрат на паливо, а також зменшення шкідливих викидів до атмосфери. Оскільки відновлення коротко- та середньомагістральні рейсів відбувається значно швидше за далекомагістральні, у новому році спостерігатиметься домінування вузькофюзеляжних літаків. Передусім мова йтиме про Airbus 321neo та Boeing 737 Max, перевага й популярність яких виглядає очевидною. Кожен із цих літаків оснащений новітніми технологіями та забезпечує максимальну дальність польоту, вони найбільш економічні серед аналогів та матимуть більше часу експлуатації до чергового технічного обслуговування.

3. Скорочення парку та реконфігурація літаків
Наступного року спостерігатиметься суттєвий надлишок літаків, адже 30% світового повітряного флоту все ще приземлено через повільне відновлення попиту на авіаперевезення. Широкофюзеляжні літаки, що споживають великий обсяг палива, такі як Airbus 380 та Boeing 747, поступово виводитимуться з флоту багатьох авіакомпаній світу. Певна кількість літаків буде переобладнана під вантажні перевезення, які найменш втратили через пандемію коронавірусу. Близько 70 літаків були реконфігуровані з пасажирських на вантажні протягом 2020 року, ця тенденція посилюватиметься у 2021 та 2022 роках. Цьому сприятимуть стрімке зростання електронної комерції та необхідність швидкої доставки вантажів.

4. Новий спосіб прогнозування попиту
Протягом літнього періоду 2020 року близько 40% бронювань було зроблено last minute, за 1-3 дні до початку польоту. Через це авіакомпаніям дедалі важче використовувати колишню статистику для прогнозування майбутнього попиту, натомість вони потребують нових показників. Це аналіз пошукових запитів в інтернеті, актуалізацію баз даних порівняння цін, активність у соціальних мережах. Авіакомпанії і раніше враховували ці показники, але розглядали їх як другорядні. Зараз ці маркери мають стати основними при подальшому прогнозуванні попиту та розробці цінових стратегій.

5. Гнучкість операційної діяльності авіакомпаній
Через невизначеність щодо епідеміологічної ситуації в країнах світу традиційне планування операцій на 6-8 місяців, яке авіакомпанії застосовували до початку пандемії, змінилось на квартальне або навіть на період 6-8 тижнів. У новому році проявлятимуться ще більш динамічні зміни стосовно частоти польотів за певними «нестабільними» маршрутами, ротації типів повітряних суден та ціноутворення. Авіакомпанії намагатимуться зберегти баланс між комерційним плануванням та економічною доцільністю операцій.

6. Цифрова інформація про мандрівників
Ефективна комунікація у реальному часі в форматі оповіщень та попереджень є критично важливою для авіакомпаній та їх пасажирів. Зважаючи на те, що період бронювання стає все ближчим до дати подорожі, активні комунікації потрібні в найкоротші терміни. Це є надзвичайно важливим у випадку зміни/скасування подорожі та вирішальним чинником для формування довіри пасажира. Процес надання послуг в аеропорту та під час польоту повинен бути безконтактним та безпечним, зважаючи на Covid-19, тому варто очікувати на якнайшвидше запровадження технології штучного інтелекту для позитивного досвіду авіаподорожей.

7. Збільшення частки лізингових літаків
Через фінансову нестабільність авіакомпаній внаслідок пандемії коронавірусу, поповнення флоту за рахунок лізингових літаків набуватиме популярності. Очікується, що доля лізингових літаків перевищить 50% у світовому флоті авіакомпаній.
ПОДІЛИТИСЯ: