18.05.2020
Без трансконтинентальних рейсів: чи варто МАУ відмовлятись від маршрутів
Без трансконтинентальних рейсів: чи варто МАУ відмовлятись від маршрутів
Днями стало відомо, що після відновлення міжнародного авіасполучення мережа маршрутів МАУ залишиться без трансконтинентальних напрямків - щонайменше до квітня 2021 року скасовано рейси з Києва до Нью Йорка (США), Торонто (Канада) та Делі (Індія).
Спробуємо з'ясувати наскільки рішення флагманського українського перевізника релевантне до теперішньої ситуації на світовому ринку авіаперевезень.
На думку CEO Friendly Avia Support Олександра Ланецького рішення керівництва МАУ щодо тимчасового скасування програми далекомагістральних рейсів цілком слушне та своєчасне.
"Наразі ніхто з авіакомпаній не уявляє яким будет ринок авіаперевезень найближчим часом, а далекомагістральні рейси - річ доволі коштовна аби ризикувати та залишити їх в докарантинному форматі. Безумовно попит на трансконтинентальні напрямки впаде, а витрати авіакомпаній навпаки збільшаться у зв'язку з необхідністю дотримуватись додаткових вимог щодо санітарної безпеки польотів" - стверджує Олександр Ланецький.
Інші опитані UTG експерти ринку також вважають, що повертатись до виконання трансконинентальних рейсів МАУ варто лише після відновлення мережі середньомагістральних рейсів до докризового рівня. Співрозмовники нагадують : ще до кризи перевізник перебував не в найкращому фінансовому стані, отже зараз має сконцентруватись в першу чергу на маршрутах, які в посткарантинних умовах дозволять генерувати прибуток та не втручатись у боротьбу з більш потужними з фінансової точки зору конкурентами.

БОРИСПІЛЬ ВСЕ ЩЕ ХАБ ?

Багатьох цікавить чи впливатимуть останні зміни у мережі маршрутів МАУ на діяльність її базового аеропорту. На думку експертів скасування далекомагістральних рейсів МАУ не означатиме зміну бізнес моделі перевізника, який і надалі позиціонуватиме себе як низькотарифна (сподіваємось - ред.) мережева авіакомпанія. Безумовно, головний хаб МАУ - столичний аеропорт "Бориспіль" втратить частку трансферних пасажирів у зв'язку із відсутністю рейсів на широкофюзеляжних літаках вмісткістю до 300 пасажирів, але загальна концепція роботи аеропорту залишитись без змін. Допоки економічна ситуація в країні залишатиметься не найкращою, а дохід українців не дозвлятиме їм часто літати, трансферні пасажири середньомагістральної мережі МАУ складатимуть переважну частку бізнеса авіакомпанії, а отже й Бориспіль дотримуватиметься хабової моделі. 

ОСНОВНІ БЕНЕФІЦІАРИ

Як відомо, порожнє місце пустим не може залишатися довго , особливо під час кризи галузі, коли ведеться відчайдушна боротьба за кожного пасажира. Звичайно жодна з існуючих українських авіакомпаній не взмозі замінити МАУ на далекомагістральних регулярних перевезеннях, отже головними бенефіціарами стануть іноземні перевізники, які возитимуть українців через свої хаби у Європі та Близькому Сході. 
Стосовно напрямків до Північної Америки, українським пасажирам в першу чергу варто розраховувати на рейси польської авіакомпанії LOT, адже пасажири 5 українських аеропортів (Київ, Львів, Харків, Одеса та Запоріжжя) зможуть скористатись зручними стикувальними рейсами до США та Канади через столичний аеропорт Варшави ім. Ф.Шопена. Столичні пасажири також можуть обирати між пропозиціями Lufthansa Group, Air France - KLM та Delta.
Щодо східних маршрутів, тут безумовним лідером за кількістю напрямків з України буде Turkish Airlines, яка поєднує 6 українських аеропортів (Київ, Львів, Харків, Одеса, Запоріжжя та Херсон) зі своїм хабом у Стамбулі, а далі відвезе майже у будь-який пункт призначення на азійському континенті. Також всі шанси отримати українського пасажира за східними напрямками матимуть Qatar Airways, Air Arabia (особливо Індія), flydubai та Emirates, а також Air Astana.
Отже, як бачимо, український пасажир не матиме дефіциту пропозицій у зв'язку з тимчасовим припиненням трансконтинентальних рейсів МАУ. Інше питання чи достатнім буде попит з боку українців на далекомагістральні перевезення, які на думку багатьох мають суттєво здорожчати. 

В'ЇЗДНИЙ ТУРИЗМ ПОЗА ГРОЮ

В контексті скасування далекомагістральних рейсів шкода українських туроператорів в'їздного туризму. Вони ще не встигли оговтатись від скасування торік прямого рейсу між Києвом та Пекіном, як отримали ануляцію польотної програми між Києвом та Делі. Отже, два найпотужніші ринки - Китай та Індія, на які багато хто з українських туроператорів в'їздного туризму небезпідставно розраховував, тимчасово залишаться поза грою.  Достеменно відомо, що наявність прямого авіасполучення між країнами є важливим чинником для генерації суттєвого пасажиропотоку. Нажаль, найближчим часов про масовий туризм з цих двох країн варто забути.
Зазначимо, що цього зимового сезону українці все ж таки матимуть можливість літати на далекомагістральних рейсах завдяки чартерним рейсам авіакомпанії AZUR air Ukraine. Окрім традиційних рейсів до Домініканської Республіки, Таїланду та Куби, цієї зими авіакомпанія літатиме до В'єтнаму, Мексики та Мальдівських островів. Чартерні рейси виконуватимуться на замовлення туроператора ANEX Tour.
ПОДІЛИТИСЯ: