11.12.2019
ВІД ARAB AIR ДО DUBAI AIRSHOW
Найперше Dubai Airshow відбулось у 1986 році як регіональна подія в авіаційній індустрії Близького Сходу під назвою «Arab Air». Згодом цей захід кардинально змінив свій статус, перетворившись на один із найбільших і найвпливовіших аерокосмічних форумів у світі.
Чому саме Dubai Airshow? Бізнес регіону процвітає. Водночас із тим як традиційні ринки скорочуються, країни Близького Сходу демонструють значне зростання у всіх аерокосмічних секторах. Місцеві компанії впевнено розширюють обсяги бізнесу, збільшуючи свою глобальну присутність, і транснаціональні корпорації продовжують фокусувати увагу на цьому регіоні.

Комерційна авіація Близького Сходу динамічно розвивається завдяки основним авіаперевізникам затоки. Саме вони були головними ньюзмейкерами щодо замовлень літаків на попередньому Dubai Airshow 2017 та, сприяючи зростанню Близького Сходу як найважливішого авіаційного регіону у світі, взяли на себе зобов’язання в подальшому розбудовувати власний повітряний флот. Близькосхідна бізнес-авіація також стрімко зростає, про що свідчить різке збільшення кількості зареєстрованих джетів. Рекордні показники економіки країн Перської Затоки, а також експансія Дубаю, який прийматиме наступного року EXPO-2020, суттєво допомагатимуть розвитку бізнес-авіації регіону найближчими роками. Саме тому Dubai Airshow вважається наймасштабнішою в аерокосмічній галузі подією для Близького Сходу, Африки та Азії.
DUBAI AIRSHOW В ЦИФРАХ ТА КОМЕНТАРЯХ
Цьогорічне Dubai Airshow 2019 традиційно проходило з 17 по 21 листопада у спеціально обладнаному Dubai Airshow Site, на території міжнародного аеропорту Al Maktoum, який також відомий під назвою Dubai World Central (DWC). За всіма показниками Dubai Airshow 2019 випередило попередню подію дворічної давнини: 1288 учасників (1200 у 2017 році) з 117 країн світу (63), 161 демонстраційний літак (159) та 84043 візитери (79380), а також насичений графік конференцій, презентацій та дискусійних панелей.
Уперше свій окремий національний стенд презентувала Індія. Серед країн-учасниць Dubai Airshow 2019 - компанії з США та Кореї, Китаю та Франції, Польщі та України. Також організатори радо вітали 100 компаній, що вперше взяли участь у Dubai Airshow. «Ми зробили навіть більше, ніж очікували: провели зустрічі з великою кількістю компаній, побачили багато потенційних клієнтів, а також показали свій літак. Тому ми дуже задоволені тим, як все відбулося. Наша компанія нова, тому стосунки мають велике значення. Має значення також і комунікація, а Dubai Airshow - один із найкращих комунікаторів», - каже Яхья Хомуд Алхораїбі, CEO The Helicopter Company з Саудівської Аравії, яка дебютувала на Dubai Airshow 2019 та стала одним із ключових спонсорів заходу.

Окрім власне комерційної та ділової авіації, під час Dubai Airshow 2019 багато уваги було приділено питанням вантажного та військового секторів галузі, а також дослідженням у космічній сфері. Вперше цього року важливість регіонального дослідження космосу стала темою для проведення спеціалізованої конференції. Вона відкрилася доповіддю «Жінки в космосі», організованою космічним агентством ОАЕ із залученням багатьох спікерів, включно з представниками ООН та Boeing. «Я відчуваю, що тут дійсно щось відбувається, і це мене дуже вразило, оскільки показує реальну можливість змін», - коментує почуте під час конференції представник Європейської Космічної Агенції Клаудіа Хайнере. Дійсно, багато виступів було присвячено ключовій ролі жінок - вчених, дослідниць, інженерів та астронавтів - у майбутньому світової космічної галузі.

ПРО ОСНОВНІ УГОДИ
Звичайно, головною метою будь-якого трейд-шоу світового масштабу є підписання контрактів. Dubai Airshow 2019 виправдала сподівання організаторів та учасників - під час заходу «книга замовлень» досягла позначки $54,5 млрд., з яких левову частку генерували авіакомпанії країни-господаря. Другого дня авіасалону Emirates підписала контракт на поставку 50 літаків Airbus 350-900 EWB (Extra Wide Body) вартістю близько $16 млрд. Перші літаки очікуються у 2023-му та поповнюватимуть флот авіакомпанії до 2028 року. Усі замовлені літаки буде оснащено двома двигунами Rolls-Royce Trent XWB. Ця угода між корпорацією Airbus та дубайським авіаперевізником змінила попередні наміри авіакомпанії, адже у лютому цього року Emirates зробила попереднє замовлення на 30 літаків A350 та 40 літаків A330neo. Після детального аналізу можливостей обох моделей було ухвалене остаточне рішення щодо підписання контракту на придбання 50 літаків A350-900EWB.

У своєму виступі після церемонії підписання угоди Його Високість Шейх Ахмед Бін Саїд Аль Мактум, президент та CEO Emirates, зазначив:
«Ми завжди шукаємо найкраще для флоту Emirates із позиції наших операцій сьогодні та в майбутньому. Наша бізнес-модель полягає в тому, щоб забезпечити ефективний та комфортний повітряний транспорт під час польотів до/з нашого хабу в Дубай. Сьогодні ця угода на $16 млрд. відображає нашу впевненість у майбутньому авіаційного сектору ОАЕ».
Експлуатація A350-900EWB дозволить Emirates відкривати для себе нові ринки, а також опановувати далекомагістральні маршрути на відстані до 15 годин польоту від аеропорту Дубай.
Цього ж дня Air Arabia, перший арабський лоукост-перевізник, що базується у Шарджі, розмістила замовлення на 120 літаків Airbus 320 Family. Угода, загальна балансова вартість якої перевищує $14 млрд., втричі збільшить наявні можливості флоту Air Arabia, а також підтримає глобальну стратегію розширення мережі перевізника. Нові замовлення стосуються 73 літаків A320neo, 27 - A321neo та 20 - A321XLR. Усі вони належать до сімейства A320, але кожен має виняткову цінність для досягнення Air Arabia своїх цілей зростання. Початок поставок планується на 2024 рік, а до того часу авіакомпанія має внести уточнення щодо двигунів, які встановлюватимуть на нових літаках.

Адель Аль Алі, CEO Air Arabia Group, сказав:
«Стратегія зростання флоту Air Arabia завжди керується комерційним попитом, і ми раді оголосити сьогодні про одне з найбільших у регіоні замовлень на вузькофюзеляжні літаки Airbus, що має підтримати наші плани зростання. Замовлені A320neo, A321neo та A321XLR доповнять наш існуючий флот і дозволять розширити наш сервіс на більш далекі та нові напрямки, залишаючись лояльними до нашої лоукост-бізнес-моделі. Ми з нетерпінням чекаємо на початок співпраці з Airbus та отримання першої поставки».
Наступного дня авіашоу Emirates зробила ще одне гучне замовлення - перевізник оголосив про контракт на 30 літаків Boeing 787 Dreamliner, вартість яких за каталогом становить $8,8 млрд. Згідно умов контракту, Emirates отримала право на заміну попередньо замовлених літаків Boeing 777X, поставка яких затримується з технічних причин виробника двигунів. Щодо нових Boeing 787 Dreamliner, початок поставок очікується в період з 2023 по 2028 рік.
«Це надважлива інвестиція та доповнення нашого бачення парку літаків та маршрутної мережі, що забезпечить нам динаміку, гнучкість та розумний розподіл ємності літаків, коли мова йтиме про здатність обслуговувати більшу кількість маршрутів, адже наша глобальна мережа постійно розвивається. Нові придбання є часткою загальної концепції Emirates щодо надання якісних послуг повітряного транспорту для наших клієнтів. Незважаючи на підписання контракту щодо 787 Dreamliner, ми хочемо підтвердити свою прихильність до Boeing 777X та сподіваємось на якнайшвидше їх введення в експлуатацію», - прокоментував подію Шейх Ахмед, президент та CEO Emirates.

НЕ ТІЛЬКИ БІЗНЕС
Dubai Airshow - це не тільки маркет-плейс для бізнесу, але й майданчик для обговорення та запровадження інновацій. Велику увагу цього річ було приділено зеленим ініціативам, спрямованим на розв’язання екологічних проблем в аерокосмічній галузі. Щодо конкретних проектів, Ethihad Airways та Boeing оприлюднили плани щодо першого в світі «Greenliner». Один із літаків авіакомпанії – Boeing 787 Dreamliner - буде виконувати функції льотної лабораторії для тестування процедур та ініціатив, які зможуть додатково зменшити споживання палива та скоротити викиди вуглецю.
Експлуатація тематичного Boeing 787 Dreamliner розпочнеться у січні 2020 року регулярними рейсами Etihad Airways до Брюсселя. Періодично літак має виконувати тестову функцію для оцінки ініціатив щодо т.зв. екологічної стійкості. У рамках стратегічного співробітництва «еко-партнери» обговорюють декілька напрямків, де вони можуть спільно працювати для підвищення ефективності співпраці. Проект «Greenliner» базуватиметься на досвіді Etihad Airways та надзвичайній ефективності літака Boeing 787.
«Інновації, продуктивність та стійкість - це основні цінності та цілі Etihad Airways та Абу-Дабі», - заявив Тоні Дуглас, CEO Etihad Aviation Group під час презентації проекту. «Dreamliner з його досвідом екологічних показників здається ідеальною платформою для просування прихильності нашої галузі до сталого зростання, - сказав Стен Діл, президент та CEO Boeing Commercial Airplanes. - Ми сподіваємось на продовження співпраці з Etihad Airways, щоб віднайти більше можливостей для підвищення ефективності комерційної авіації»

Підбиваючи підсумки Dubai Airshow 2019, Мішель ван Акелієн, керуючий директор Tarsus F&E LLC на Близькому Сході, компанії - організатора події, зазначив:
«Ми завжди прагнемо створити кожний наступний захід кращим за попередній , проте авіашоу 2019 року перевершило всі наші очікування із приголомшливим результатом для бізнесу, захоплюючою та інноваційною діловою програмою та видовищними демонстраціями. Ми вже маємо низку компаній, які підтвердили свої наміри щодо участі у наступному Dubai Airshow, та з нетерпінням будемо очікувати на події, які супроводжуватимуть розвиток аерокосмічної галузі найближчими двома роками».
Наступне Dubai Airshow відбудеться з 14 по 18 листопада 2021 року.
ПОДІЛИТИСЯ:
Автор: Ярослав ІЦКОВСЬКИЙ
ІНШI СТАТТI В РУБРИЦI Авіаперевезення
Авіаперевезення
14.06.2020
УКРАЇНСЬКЕ НЕБО ВІДКРИВАЄТЬСЯ....ДЕ ВСІ ?
Завтра в Україні офіційно відновлюється регулярне міжнародне авіаційне сполучення, яке було призупинено 17 березня у зв’язку з
Авіаперевезення
15.02.2020
ВНУТРІШНІ РЕЙСИ: ПРОБЛЕМИ ТА МОЖЛИВОСТІ
В Україні є така традиція: кожен новий міністр, що опікується транспортом, перш за все прагне значно збільшити внутрішній
Авіаперевезення
18.12.2019
ВАЖЛИВІ ДРУГОРЯДНІ АЕРОПОРТИ
Мережа маршрутів лоукост-перевізників, що оперують в Україні, стрімко розвивається. Разом із нею на мапі наших повітряних
Авіаперевезення
08.12.2019
ПРО АЕРОПОРТ-ХАБ ТА ЧИ ПОТРІБЕН ВІН УКРАЇНІ
У авіакомпанії МАУ, яка цього наприкінці листопада відсвяткувала 27 років своєї діяльності, не найкращі часи.У той же час МАУ є