14.06.2020
УКРАЇНСЬКЕ НЕБО ВІДКРИВАЄТЬСЯ....ДЕ ВСІ ?
Завтра в Україні офіційно відновлюється регулярне міжнародне авіаційне сполучення, яке було призупинено 17 березня у зв’язку з пандемією коронавірусу. Напередодні уряд скасував заборону на перетин українських пунктів пропуску іноземними громадянами задля пришвидшення відновлення авіаційної галузі.

СВЯТО НЕ В ГУМОРІ 
Незважаючи на доволі очікувану подію , настрій українських авіаторів напередодні дня відновлення міжнародного регулярного сполучення далекий від святкового. Протягом понеділка, 15 червня , головний аеропорт країни «Бориспіль» очікує прийняти аж 3 (!) міжнародні регулярні рейси, два з яких – вранці та ввечері, виконає авіакомпанія Belavia. Будь-яких інших міжнародних регулярних рейсів на виліт в цей день не очікують в жодному міжнародному аеропорту України.
Взагалі, перший «пост карантинний» тиждень можна сміливо назвати «білоруським», адже національний перевізник РБ відновить сполучення між Мінськом та чотирма українськими містами : з 15 червня , двічі на день, стартують рейси до Києва (Бориспіль), наступного дня – до Києва (аеропорт ім. Сікорського), Одеси та Львова і , нарешті, з 19 червня – до Харкова.
Окрім рейсів до сусідньої держави, протягом червня українці можуть розраховувати на часткове відновлення регулярного авіасполучення між Києвом та Амстердамом (KLM, з 15 червня), Франкфуртом (Lufthansa, з 16 червня), Цюрихом (Swiss, з 21 червня) і Прагою (CSA, з 22 червня). Також з 16 червня відновлює свої операції з київського аеропорту ім. Сікорського угорський лоукост Wizz Air, але про конкретні рейси, які дійсно розпочнуть виконуватись з вівторка, поки говорити зарано.
Щодо українського флагманського перевізника, всі очікували на відновлення рейсів МАУ з 01 липня, розуміючи при цьому , що маршрутна мережа авіакомпанії виглядатиме значно скороченою у порівнянні з періодом до початку карантину.
Але перевізник прийняв рішення відтермінувати початок польотів до 01 серпня, про що Президент МАУ Євген Дихне повідомив під час брифінгу, який відбувся 13 червня у міжнародному аеропорту «Бориспіль» з нагоди відновлення міжнародних рейсів.
Зокрема пан Дихне зазначив , що станом на сьогодні трансферна бізнес модель перевізника не працює за об'єктивних обставин через карантинні обмеження у багатьох країнах світу, а виконувати рейси point-to-point виключно за рахунок українських пасажирів економічно недоцільно, адже попит на перевезення суттєво знизився. На думку Президента МАУ додатковий місяць надасть можливість перевізнику проаналізувати попит на локальному ринку та визначитись з рейсами, виконання яких авіакомпанія зможе гарантувати своїм пасажирам.
Щодо іншого українського перевізника, авіакомпанії SkyUp Airlines, жодних заяв стосовно дати відновлення регулярних рейсів та , відповідно, маршрутів допоки не надходило, тож варто очікувати, що найближчими тижнями come back українського лоукоста наврядчи відбудеться.
ДРУГИЙ ЗАКОН НЬЮТОНА ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ АВІАКОМПАНІЙ
Незважаючи на те, що українські перевізники самоусунулись від конкуренції та віддали ініціативу іноземним авіакомпаніям щодо відновлення пасажирського авіасполучення з України, в цьому є певне раціо та об’єктивні причини.
По-перше, досі існує невизначеність стосовно дати відкриття зовнішніх кордонів країн ЄС для третіх країн, до якої відноситься й Україна, а дата 01 липня , яку анонсували минулого тижня в ЄС не є остаточною та має певні обмеження. По-друге, незважаючи на бажання українців вилетіти будь-куди після вимушеної тривалої ізоляції, економічний стан багатьох з них суттєво погіршився після 3-місячного карантину, отже реальний попит на міжнародні перевезення з боку українських пасажирів невідомий. Це означає, що ні про які прибуткові операції протягом найближчих місяців мова не йтиме, а на відміну від іноземних авіакомпаній, українські не отримали жодної державної допомоги аби дозволити собі працювати «в мінус».
Особливо це стосується МАУ чиє фінансове становище викликало занепокоєння ще до початку карантину. Навіть якщо обидва українські перевізники не відновлять свої регулярні маршрути до серпня, навряд чи це стане для них катастрофою, скоріше навпаки. Протягом періоду карантину обидві авіакомпанії активно вдались до виконання спеціальних (не евакуаційних) та вантажних рейсів, що дозволило їм як мінімум генерувати беззбиткові операції, а також оптимізувати свій флот та кількість екіпажів. Здається, що саме така модель є найбільш ефективною та має стати рятівною у перші місяці після відновлення міжнародних авіаперевезень в Україні.
Ну і, нарешті, не варто забувати про таке поняття, як «розкатка» маршрутів. Нехай більш потужні іноземні авіакомпанії розженуть за другим законом Ньютона «тіло» української авіації , а коли процес більш-менш піде та "лижню" буде прокладено, до роботи візьмуться місцеві перевізники. Безумовно, при цьому є ризик втратити частку «своїх» пасажирів, але поточна ситуація вимагає повністю відмовитись від ризикованих операцій.

ТУРИСТИЧНИЙ СЕЗОН ВРЯТУЮТЬ УКРАЇНСЬКІ ЧАРТЕРИ ТА ІНОЗЕМНІ ЛОУКОСТИ 
Хоча червень можна вважати втраченим для міжнародних перевезень, туристичний літній сезон все ще має шанс відбутись, хоча й у обмеженому форматі. З великою ймовірністю, починаючи з 01 липня мають відновитись деякі чартерні туристичні напрямки. Перш за все це Туреччина, яка неодноразово підтверджувала свою готовність приймати українців на своїх курортах з початку липня, а також балканські країни – Чорногорія, Хорватія та Албанія, де епідеміологічна ситуація виглядає найкращою серед інших «пляжних» країн Європи. Також у липні варто очікувати на відновлення туристичних рейсів до Греції, Грузії, Кіпру та Єгипту.
Окрім чартерних рейсів , на допомогу українцям, які планують цього літа відпочити закордоном, також поспішають лоукости. Вже з перших днів липня угорська Wizz Air та ірландська Ryanair розпочнуть відчайдушну боротьбу за українського пасажира.
«Віззи» мають у своєму пляжному портфоліо рейси до Греції (Атени та Салоніки) , Кіпру (Ларнака) та Португалії (Лісабон). Натомість «Раян» готовий запропонувати низку маршрутів до Італії (пляжний – Катанія) та Іспанії (пляжний – Барселона), а також рейси на Кіпр (Пафос) та в Грецію (Атени).
ПОДІЛИТИСЯ:
Автор: Ярослав ІЦКОВСЬКИЙ
ІНШI СТАТТI В РУБРИЦI Авіаперевезення
Авіаперевезення
15.02.2020
ВНУТРІШНІ РЕЙСИ: ПРОБЛЕМИ ТА МОЖЛИВОСТІ
В Україні є така традиція: кожен новий міністр, що опікується транспортом, перш за все прагне значно збільшити внутрішній
Авіаперевезення
18.12.2019
ВАЖЛИВІ ДРУГОРЯДНІ АЕРОПОРТИ
Мережа маршрутів лоукост-перевізників, що оперують в Україні, стрімко розвивається. Разом із нею на мапі наших повітряних
Авіаперевезення
11.12.2019
ВІД ARAB AIR ДО DUBAI AIRSHOW
Найперше Dubai Airshow відбулось у 1986 році як регіональна подія в авіаційній індустрії Близького Сходу під назвою «Arab Air».
Авіаперевезення
08.12.2019
ПРО АЕРОПОРТ-ХАБ ТА ЧИ ПОТРІБЕН ВІН УКРАЇНІ
У авіакомпанії МАУ, яка цього наприкінці листопада відсвяткувала 27 років своєї діяльності, не найкращі часи.У той же час МАУ є