05.08.2019
ТРЕВЕЛ-БЛОГЕРСТВО: РОБОТА ЧИ РОЗВАГА ?
У світі - тотальний бум на блогерство. Ця хвиля захлеснула вже й Україну. Інфлуєнсери й справді зараз мають найпотужніший вплив у медіа-просторі. Люди вже не довіряють прямій рекламі по ТБ та радіо так, як колись. Маркетингові прийоми втрачають ефект новизни та не викликають відгуку. Люди зосереджуються на улюблених блогерах та проводять більше часу в Instagram та Facebook.
Здається, кожен другий зараз мріє стати успішним блогером, а ще краще - тревел-блогером, щоб мандрувати світом, робити гарні фото в лавандових полях, отримувати подарунки від брендів та запрошення в блог-тури від люксових готелів! Робота мрії, яка не потребує жодних зусиль! Навіть ті, хто вже має величезний досвід у журналістиці, інколи дивиться в сторону блогерства і піддаються спокусі.
Та чи так воно зсередини, як виглядає на обгортці? Що відбувається за лаштунками тих яскравих тревел-фото, які всі лайкають?

ХОЧУ БУТИ ТРЕВЕЛ-БЛОГЕРОМ
Якби я знала всі нюанси роботи тревел-блогера 5 років тому, коли тільки починала занурюватись у цю сферу, не факт, що я б продовжила цим займатись! Бо все, що ми бачимо онлайн, - це вже результат і лише 5% того, що відбувається насправді. Як і в кожній роботі -- скажете ви. Так, але процес, який відбувається на «кухні» тревел-блогера, інколи дуже далекий від всього того, чим ти спершу хотів займатись.
І добре, що я йшла наосліп, відкриваючи кожен новий етап по черзі. Бо весь цей обсяг інколи лякає.
Тревел-блогери через свої розповіді та фото «продають» нам емоції, відчуття свободи, щастя та можливостей. Часто читачі мені пишуть, що хочуть такий стиль життя, як у мене, мріють побувати в тих же місцях та зробити такі ж гарні фото. Але я завжди намагаюсь донести, що варто дивитись не лише на кінцевий результат, а заглядати глибше, бути готовим до самого процесу та етапів створення такого стилю життя. І розуміти, що прийдеться займатись всім потроху та бути зайнятим 24/7.

ЩО ЗАЛИШАЄТЬСЯ ЗА КАДРОМ
Ми бачимо лише фото і розповіді тревел-блогерів. І майже зовсім не бачимо процес створення контенту. А це є невід’ємною частиною щоденних задач блогера.
Блог. Щоб створити блог, навіть на зручних платформах типу Wordpress, доведеться розбиратись у технічних нюансах, вивчати плагіни та команди для втручання в код. Можна починати з використання соціальних мереж для власного блогу, але перехід на standalone-блог - це лише питання часу. Щоб розвиватись та заробляти у цій сфері, потрібен власний сайт.
Email-розсилка. Не може існувати блогу без читачів. А щоб читачі вертались на блог та читали статті, потрібно не забувати надсилати їм сповіщення про оновлення блогу. Потрібно налаштувати групи підписників, автоматичні листи, серії розсилок.
Системи оплат. Будь-яка діяльність має на меті прибуток, а значить, потрібна робоча система автоматичного отримання оплати від клієнтів, партнерів, спонсорів.
Плагіни. Щоб все на сайті виглядало гарно та працювало, потрібно розібратись з основними модулями, які відповідають за швидкодію, безпеку сайту, оптимізацію зображень.
Соцмережі. Соціальні мережі зараз правлять світом. Не використовувати їх потенціал - втратити великі можливості. Саме в соцмережах формується лояльний трафік читачів, котрі будуть потім головними фоловерами блогера. В ідеалі треба опанувати всі основні соціальні майданчики: Instagram, Facebook, Telegram, Pinterest, Youtube. Але не завжди на все вистачає часу, тому краще обрати одну-дві, на яких зосередитись, та збирати читачів навколо себе.
Як бачимо, тревел-блогеру треба бути трохи програмістом та smm-спеціалістом.

ЯК РОБЛЯТЬСЯ КАДРИ ТА ТЕКСТ
Гарний кадр та гарний текст не з’являються спонтанно. Щоб фотознімок в соцмережах набрав багато лайків та охоплення і читачі хотіли його зберігати та робити репости, треба заздалегідь продумати, як буде виглядати кадр, які кольори будуть присутні, що вдягти, щоб не зливатись із фоном, що за текст буде під таким фото.
Телефон. Головний друг, помічник та аксесуар блогера. Неможливо уявити зараз блогера без цієї техніки в руках. Деякі вже настільки звикли багато часу проводити в телефоні, що гаджет став органічним подовженням руки :) В телефоні проходить 40% життя блогера (а у багатьох - і 80%).
Камера. Візуальна частина - те, на що спершу звертають увагу читачі. Зараз для соцмереж можна робити гарні кадри і на телефон. Але для власного сайту, для порталів, для друкованих видань мають бути якісні фото, які не будуть виглядати, наче зроблені на домофон. При цьому важливо зберігати мобільність для подорожей і не возити з собою окремий чемодан фототехніки. Треба витратити трохи часу та обрати невелику, але функціональну, якісну камеру, що може також знімати відео, має Wi-Fi для швидкої передачі кадрів, можливість заміни об’єктиву.

Обробка. Повертається тренд на натуральність та природні кольори. Я дуже рада, що популярність фото з домальованими чайками та вставкою неіснуючих об’єктів знижується. Бо, на мою думку, тревел-блогер не має права давати людям спотворену уяву про якесь конкретне місце. Але жодна фотографія тревел-блогера не з’являється в мережі без хоча б мінімальної обробки: контраст кольорів, різкість, яскравість та баланс світла. Для цього у блогерів стоять додатки Lightroom, Retouch, Snapseed.
Контент-план. Дуже рідко виходить написати та опублікувати текст, який щойно прийшов у голову. Тому є контент-план, в якому будується графік майбутніх постів і статей на блозі. Не можна поставити дві статті підряд про авіаквитки, або два пости без корисного контенту. Треба обов’язково чергувати контент: розважальний, корисний, особистий, дискусійний. Також треба планувати візуальний ряд в Instagram, щоб фото були різноманітні.
Час. У мене на публікацію одного посту в соцмережах інколи витрачається 3-5 годин: побачити кадр, підібрати образ та гарний час для зйомки, зробити 20-30 фото з різним ракурсом, відібрати 1-2 найліпших, обробити, написати текст, розставити смайли та відступи, написати хештеги. Якщо казати про статтю на блог, то там рахунок йде на декілька днів. І все це робиться під час подорожі та постійного пересування.
Бачите, тревел-блогеру треба багато планувати наперед, бути і фотографом, і ретушером, і копірайтером.

ТЕ, ЩО ПРИНОСИТЬ КОШТИ
Варіантів монетизації своєї діяльності у тревел-блогера досить багато. Я принаймні знаю 10. Для того, щоб це було не лише хоббі, а й прибуткове діло, треба підключати бізнес-процеси: просування, партнерство, масштабування, делегування.
Просування. Блогеру постійно треба збільшувати свою аудиторію і при цьому не давати нудьгувати старим підписникам. Тому блогери роблять різноманітні розіграши (так звані гівевеї), вікторини, інтерв’ю з іншими блогерами, прямі ефіри, зустрічі, рекламу в пабліках та у колег.
Монетизація. Відповідно до того, від кого саме буде надходити прибуток, будується стратегія монетизації та росту. Це можуть бути авторські тури в місця, де блогеру найбільше сподобалось. Або консультаційні послуги з подорожей, просування, з обробки фото. Також популярні інфо-продукти: курси, чек-листи, майстер-класи, продаж пресетів.
Нажаль, просто так грошей ніхто не дає навіть тревел-блогерам. Тут прийдеться бути і стратегом, і маркетологом.
Роботу тревел-блогера не назвеш дуже складною і виснажливою, вона не є небезпечною для життя і не забирає всі сили. Але вона дуже об'ємна, чіпляє набагато більше сфер, ніж можна собі уявити, і вимагає набагато більше часу, ніж багато хто думає. Зате вона не буває монотонною і з нею не занудьгуєш!


ПОДІЛИТИСЯ:
Автор: Ірена Журавель
ІНШI СТАТТI В РУБРИЦI Tourstyle
Tourstyle
07.08.2019
КРУГОСВІТКА АРТЕМІЯ СУРІНА - НАВКОЛО СВІТУ ЗА 280 ДНІВ
21 липня до України з кругосвітки повернувся відомий мандрівник Артемій Сурін. Він здійснив навколосвітню подорож за 280 діб і
Tourstyle
21.07.2019
ДОРОГОВКАЗНІ ЗІРКИ МІШЛЕН
Вечеря у ресторані - це не просто питання їжі й вгамування голоду. Гастрономія може спонукати до подорожі у пошуках нових граней
Tourstyle
20.07.2019
ПОДОРОЖ КОЛОРИТНИМИ БАЗАРАМИ ЄВРОПИ
Будь-який турист знає, що найкращий спосіб відчути смак і шарм країни, а також чудова нагода вивчити культуру - це завітати на
Tourstyle
21.06.2019
STOPOVER, АБО ЗУПИНКА НА ВИМОГУ
Обмежений вибір кількості прямих далекомагістральних авіамаршрутів з українських аеропортів спонукає пасажирів обирати стикувальні