27.02.2019
ГРЕЦЬКІ ПРИСТРАСТІ : ХТО ЗАЛИШИТЬСЯ НА ОЛІМПІ
Туроператори та авіакомпанії збільшують свою присутність на цьому напрямку, Афіни та Салоніки увійшли до сфери інтересів бюджетних перевізників, що стрімко опановують українське небо. Варто очікувати, що подібне стрімке зростання грецької пропозиції спричинить перерозподіл існуючого туристського потоку з інших напрямків. Шанси турбізнесу впоратися з новим викликом UTG обговорює безпосередньо з гравцями грецького напрямку.
ЧИ ВИСТАЧИТЬ ТУРИСТІВ ТА ГОТЕЛІВ?
За підрахунком директора Dream Travel Ольги Михайличенко, більш за все амбіції туроператорів та перевізників зросли по Криту, Афінах та Салоніках. На літній період до острова Крит з України заплановано 14 рейсів щотижня проти 8 минулого року. Зростання відбулось передусім за рахунок збільшення частот від Ellinair та початку операцій на цьому напрямку SkyUp Airlines. До грецької столиці очікується 18 щотижневих рейсів проти 7 тогоріч, за що в першу чергу варто «подякувати» лоукост-перевізникам Ryanair та Wizz Air, які по черзі анонсували початок своїх рейсів з Києва в період літньої навігації та відкрили продаж квитків на своїх веб-ресурсах. До північної столиці Греції, міста Салоніки, кількість щотижневих рейсів також суттєво збільшилась: з 8 влітку минулого року до 11 цьогоріч, у тому числі два лоукост-рейси від Wizz Air. Щодо інших напрямків: раз на тиждень до острова Корфу, двічі на Родос та двічі на Пелопонес, що в цілому практично не відрізняється від минулорічних об’ємів. Загалом маємо 46 щотижневих рейси з України (в тому числі з регіональних аеропортів) до Греції проти 28 у 2018 році, що свідчить про 65% (!) нарощування обсягу перевезень.
⇒ Загалом маємо 46 щотижневих рейси з України (в тому числі з регіональних аеропортів) до Греції проти 28 у 2018 році, що свідчить про 65% (!) нарощування обсягу перевезень.

При цьому, на думку експерта, головна проблема криється не в кількості рейсів, що зросла, адже досвід інших напрямків свідчить, що деякі гравці можуть дозволити собі «горіти» протягом довгого часу, аби залучити якомога більше клієнтів за рахунок привабливих цін. Інша справа -- потенційні можливості грецьких готелів. «Попит на Грецію зростає не тільки з України, а й з інших країн. Переважна більшість високоякісних готелів оголошує «зупинку продажів» ще взимку, тому чим ближче до літнього сезону, тим гостріше постає питання наявності вільних номерів. Напередодні старту польотів стане зрозуміло наскільки туроператори адекватно розрахували співвідношення своїх провізних ємностей з квотами готельних номерів», -- зазначає Ольга Михайличенко.
ГРЕЦІЯ ЯК АЛЬТЕРНАТИВА ТУРЕЧЧИНІ
Раніше подібне припущення викликало б іронічну посмішку, адже Греція ніколи не сприймалась напрямком із надзвичайно гострою конкуренцією серед українських туроператорів. Хіба що інтереси деяких гравців могли співпадати в окремих регіонах, наприклад на Пелопоннесі. Основний «театр бойових дій» з року в рік був зосереджений поміж масових напрямків: взимку -- Єгипет, влітку -- Туреччина.
Але часи змінюються. Так, на думку комерційного директора Tez Tour Україна Аркадія Маслова, із запровадженням лібералізації візового режиму між Україною та країнами ЄС у Греції з’явився шанс скласти гідну конкуренцію турецьким курортам. «У 2018 році українці, на мій погляд, напрочуд мляво користувалися перевагами безвізу, той рік можна вважати тестовим. У 2019-му ми прогнозуємо стрімкий зріст кількості українців, що оберуть Європу місцем свого відпочинку. В тому числі Грецію», -- прогнозує Аркадій Маслов.
⇒ У 2019-му прогнозуємо стрімкий зріст кількості українців, що оберуть Європу місцем свого відпочинку. В тому числі Грецію
«Не на користь Туреччини зіграють й політичні зміни на туристичному ринку цієї країни, наприклад початок взаєморозрахунків в євро замість долара США, що призведе до подорожчання готелів», -- додає він. Крім того, туроператори більше не розраховують на підтримку Міністерства туризму та культури Туреччини щодо проведення спільних заходів, пов’язаних з промоцією Туреччини для українських споживачів. Тому й відбувається певна переорієнтація на інші напрямки. Загострення конкуренції на грецькому напрямку неминуче, але нічого страшного, на думку експерта, в тому немає. Хтось із гравців намагатиметься дестабілізувати ринок низькими цінами, працюючи без прибутку чи навіть зі збитками, але є й такі, хто не мають на меті бути першими за обсягами перевезень та зосереджені виключно на прибутках та поступальному розвиткові. «У підсумку на кожний товар знайдеться свій покупець», -- резюмує Аркадій Маслов.
Згоден з колегою й генеральний директор представництва Mouzenidis Travel Віктор Марченко. Серед інших факторів зростання інтересу до Греції серед туроператорів він також відзначає доволі успішний минулий літній сезон, а також відносну стабільність як в Греції, так й в Україні. Стосовно грецьких готелів, вони відомі на весь світ своїм рівнем сервісу та комфорту. «Важливий фактор чогось нового, адже багато хто з українців вже відпочивав в Туреччині, а візові обмеження донедавна стримували попит на грецький напрямок. Зараз візових перешкод вже не існує, отже, для багатьох з’явився новий потенційно привабливий напрямок», -- підсумував Віктор Марченко
БЮДЖЕТНІ ПЕРЕВІЗНИКИ VS ТУРОПЕРАТОРИ
Насправді, перевагами безвізу прагнуть скористатись не тільки туроператори, але й бюджетні авіакомпанії. Якщо донедавна обидва конкуруючи за українського пасажира лоукости (Ryanair та Wizz Air) здебільшого були зосереджені на польсько-німецьких маршрутах, дедалі все більше пляжних напрямків з’являється на їхніх польотних мапах. Отже, їх агресивне вторгнення на туроператорську територію, на думку багатьох авіа експертів, є лише питанням часу. А допоки авіаційна влада Греції надала дозволи на виконання прямих рейсів до Києва з Афін обом перевізникам, до Києва з Салоників -- угорцям, чим обидві авіакомпанії не забарились скористатися, відразу відкривши продаж авіаквитків на зазначені рейси. Також призначення на маршрут між столицями обох країн отримала й грецька Astra Airlines, але ще не розпочала реалізацію квитків.
Чи означає це, що в боротьбі за клієнта туроператори конкуруватимуть не тільки між собою, але й з авіакомпаніями? Адже що може зупинити досвідченого мандрівника від спокуси забронювати дешевого квиток на сайті авіакомпанії та будь-який об’єкт розміщення через сайти -- агрегатори готельних послуг? На переважну думку туроператорів, хвилюватись з цього приводу передчасно: глобального відтоку тих, хто користувався послугами тревел-агентів, до лав самостійних мандрівників найближчим часом не очікується.

У цьому, зокрема, впевнений керівник відділу динамічного пакетування Kompas Україна Дмитро Ольшевський. Він прогнозує, що Крит, Корфу та Родос залишаються в орбіті інтересів туроператорів, адже лоукости не наважились відкрити рейси саме на грецькі острови. Щодо збільшення рейсів до Афін та Салоників, особливих причин для занепокоєння також немає. Хто має досвід самостійних подорожей -- лише отримає додаткові можливості: нові перевізники додадуть конкуренції, кінцевим бенефіціаром якої завжди є споживач. Щодо туроператорів, вони також мають скористатися цією ситуацію в інтересах свого бізнесу та на благо клієнтів. Мова в першу чергу йдеться про динамічне пакетування, що дозволяє формувати туристичний пакет зі всіма необхідними складовими, в тому числі із залученням рейсів лоукост-перевізників.
«Турагентам важливо знати про таку можливість й коректно інформувати своїх клієнтів, пояснюючи всі особливості самостійного бронювання послуг, аби не було розчарування. Адже споживач не завжди чітко відрізняє мінімальну вартість послуги на сайтах для самостійного бронювання від кінцевої, яку він має сплатити. Вочевидь, мінімальна вартість квитка не враховує безкоштовний багаж, а до вартості готелю досить часто не включені місцеві податки та збори. Саме в такій ситуації клієнтові краще звернутися за професійною консультацію до тревел-агента», -- вважає Дмитро Ольшевський.
САМОСТІЙНИЙ ТУРИЗМ: СПОКУСИ ТА РОЗЧАРУВАННЯ
Перехід від організованого туризму до самостійного деякою мірою схожий з початком дорослого життя та виходом з-під батьківської опіки: дати пораду чи застерегти від прикрої помилки нема кому. «Економія на рейсах лоукост-перевізників найчастіше умовна: придбати дешевий квиток, та ще й без урахування вартості багажу, звичайно ж, можливо, але за декілька місяців до дати вильоту. Не виключено, що туроператор також зможе запропонувати схожу конкурентну ціну на своїх рейсах», -- зазначає Віктор Марченко.
Також деякі неприємні сюрпризи можуть очікувати самостійних мандрівників після прибуття в аеропорт призначення. Здебільшого лоукости використовують для своїх рейсів другорядні аеропорти, тож відстань до готелю може бути значно довшою, а вартість трансферу -- дорожчою, іноді навіть за сам квиток. Крім того, туроператор завжди забезпечує своїх туристів трансфером з аеропорту до готелю, тоді як «неорганізований» турист має вирішувати це питання самотужки, розраховуючи на свій досвід подорожей та рівень володіння іноземною мовою. Те ж саме стосується й організації екскурсій та розваг в місці відпочинку. До особливостей самостійних подорожей також можна віднести й ризик відміни авіарейсу: вартість квитка перевізник, безумовно, компенсує, а витрати на готель та інші сервіси -- навряд чи. Що стосується туроператорів, вони пропонують пакетну послугу, тож відповідають за весь ланцюг сервісів, супроводжуючи клієнта під час подорожі. Отже, цілком ймовірно, що отримавши негативний досвід, клієнти знову повернуться до лав організованих мандрівників. Хоча, безумовно, деякий відтік попервах відбудеться.
Так чи інакше, поява альтернативних перевізників та рейсів допомагає туроператорам, тому що сприяє популяризації напрямку. «Як результат, ринок зростає, збільшується попит, люди повертаються з відпочинку з новими емоціями, якими діляться з друзями та в соціальних мережах. У такій ситуації виграють всі», -- підкреслив Віктор Марченко.
ЗАМІСТЬ ЕПІЛОГУ
Конкурента боротьба туроператорів на масових напрямках у чартерному сегменті не є чимось особливим для українського тревел-ринку. Але на прикладі рейсів в Барселону (Ryanair, Vueling), Ларнаку та Пафос (Wizz Air, Ryanair), а тепер ще й Афіни та Салоніки (Ryanair, Wizz Air), чітко простежується поступове втручання лоукостів у боротьбу за просунутого мандрівника з туроператорами пляжного сегменту. Додатковим важелем у цій боротьбі стала лібералізація візового режиму з країнами ЄС. Зрозуміло, що ця схема добре апробована на інших, більш розвинутих, ринках Німеччини, Франції та Великої Британії, де основні лоукост-перевізники значно ускладнили життя локальним туроператорам -- замовникам чартерних рейсів, що спеціалізуються на beach destinations. За рахунок чого вдасться встояти їх українським колегам, покаже час.

ПОДІЛИТИСЯ:
Автор: Владислав ФРІШКО
ІНШI СТАТТI В РУБРИЦI Турбізнес
Турбізнес
03.08.2019
БОДРУМСЬКЕ ЛІТО: ЧИ СПРАВДИЛИСЬ НАДІЇ ТУРОПЕРАТОРІВ
Цього літнього сезону туроператори mass market зробили велику ставку на Бодрум. Чартерні рейси до аеропорту Мілас виконуються не
Турбізнес
12.07.2019
IPW 2019 У ЗОЛОТОМУ ШТАТІ
Понад 6000 учасників із понад 70 країн збиралися в Анахаймі, штат Каліфорнія, з 1 по 5 червня, на IPW 2019 - головній туристичній
Турбізнес
10.07.2019
ЕКЗОТИЧНА ЧАРТЕРНА ЛИХОМАНКА
Другий зимовий сезон поспіль туроператори тішать українського споживача екзотичними чартерними програмами. І це логічно,
Турбізнес
04.06.2019
25 РОКІВ КІПРУ В УКРАЇНІ - ЩО ДАЛІ
Рівно чверть століття тому, на початку червня 1994 року, авіакомпанія Air Ukraine (так, був такий національний перевізник)