13.08.2019
ГОСТЕЛ - ЦЕ ВАМ НЕ ГУРТОЖИТОК
Історія гостел-руху бере свій початок з 1909 року. Його засновником та ідеологом вважають німецького вчителя Річарда Ширана, який, подорожуючи зі своїми учнями, зупинявся на ніч у школах, що порожніли протягом літніх канікул. Саме він через три роки, у 1912-му, організував перший повноцінний гостел у будівлі замку у Вестфалії, який, до речі, існує й понині.
В Україні перші гостели почали з’являтись у 2005 році, поштовхом до їх відкриття став фінал Євробачення-2005, що відбувся у столиці завдяки перемозі Руслани роком раніше, у Стамбулі. А бум гостел-руху в Україні пов’язують з проведенням фінальної частини Євро-2012, що одночасно приймали 4 українських міста: Київ, Донецьк, Львів та Харків.
Саме цього року, рівно через століття з відкриття першого у світі гостелу, в столиці розпочав свою роботу Dream House Hostel - перший об’єкт групи Dream Family, що донині є єдиною гостельною мережею в країні.
Про те, чим відрізняються гостели від звичайних готелів, чи є різниця в діяльності цих об’єктів розміщення у нас та за кордоном, а також про незворотність гостел-руху в Україні ми спілкуємось з Марією Смеречук (4 роки у команді Dream Family) та Наталією Бобровою (5 років з Dream Family).

На вашу думку що таке «гостел» у сприйнятті українського споживача та чи змінилася ставлення до подібних об’єктів розміщення останніми роками?

Наталія Особисто мені здається, що ставлення українських мандрівників до гостелів змінюється на краще. Перш за все, це пов’язано з розвитком гостел-руху в Україні та позитивним досвідом. Якихось 5-6 років тому гостел здебільшого сприймався, як щось на кшталт квартири з низькоякісними умовами для перебування, антисанітарією та відсутністю будь-якого сервісу. Але подорожуючи Європою, більшість українців мали змогу переконатися в тому, що гостел може надавати схожий з готелем набір послуг, у тому числі й приватність, завдяки існуванню певної кількості окремих номерів. Таким чином, потенційні гості починають розуміти, що надаючи перевагу гостелу, вони обирають бюджетне помешкання, яке за рівнем комфорту не поступається, а іноді навіть переважає деякі тризіркові готелі.
Яка передісторія відкриття Dream House Hostel?

Марія Наш Dream House Hostel було відкрито на Подолі, напередодні Євро-2012, і це був перший у столиці справжній гостел, розташований у відокремленій будівлі, а не в якійсь багатокімнатній квартирі на одному з поверхів житлового будинку. Хоча до цього майбутні власники Dream House Hostel також починали з відкриття гостелу у багатоповерхівці - перший такий об’єкт було відкрито у 2009 році на Великій Васильківській. Саме позитивний досвід надихнув на відкриття справжнього гостелу на Андріївському узвозі, що стало початком заснування першої української мережі Dream Hostels, яка до сьогодні є єдиною у країні. Наразі маємо власні об’єкти у Києві, Львові, Варшаві, Празі та Братиславі. Також на умовах надання франшизи під нашим брендом працюють гостели в Одесі, Запоріжжі, Полтаві та Рахові.

Хто переважно є гостями українських Dreams Hostels - іноземні чи локальні туристі?

Марія Переважна більшість наших гостей - іноземці, що приїжджають до України з туристичною метою. Під «переважною» слід розуміти співвідношення 70 на 30%, причому ця пропорція зберігається протягом останніх років.
Наталія Це абсолютно не дивно, адже гостельна культура за кордонном має довшу історію, ніж в Україні. Іноземці свідомі у своєму виборі гостелів, адже вони чітко розуміються на концепції перебування в подібних об’єктах розміщення.

Який середній термін перебування у Dreams House Hostel та чи пам’ятаєте ви випадок найдовшого терміну бронювання вашого об’єкту?

Наталія У середньому термін перебування в столичному гостелі, як, власне, і в столичних готелях, -- це 2-3 дні. Але є й виключення з «правил». Наприклад, протягом низького сезону ми надаємо спеціальні умови для long stay guests, отже, іноді маємо бронювання на місяць й навіть більше. Досить часто трапляється, що іноземці приїжджають до України та оселяються у нашому гостелі на декілька місяців на період пошуку постійного житла та оформлення відповідних документів.
Марія Серед наших гостей є одна особлива людина, яку ми навіть не сприймаємо за клієнта, адже він став членом нашої команди. Це гість з Індії на ім’я Радж, який приїхав до Києва у 2014 році і з того моменту мешкає у Dream House, тобто вже 5 років. Він є символом нашого гостелу і добре знаний усіма мешканцями історичного Подолу.

Яким чином регулюється діяльність гостелів в Україні на законодавчому рівні?

Марія На жаль, поняття «гостел» взагалі відсутнє як у Житловому кодексі та і в Законі України «Про туризм». До сьогодні жодним законом не встановлено юридичний статус гостелів та не запроваджено стандартів, які б чітко регламентували умови комфортного проживання клієнтів. При цьому заборонити так звані гостели у багатоповерхівках, які насправді є звичайними квартирами, законодавці також не змогли. Отже, якщо немає сформованого реєстру гостелів та не запроваджено стандартів обслуговування, не може бути ніяких перевірок та контролю діяльності суб’єктів господарювання, що надають неякісні послуги. У січні цього року було створено «Асоціацію гостелів міста Києва», тож сподіваємось, що вирішення проблеми зрушить із нульової позначки.
Наталія Можу поділитися враженням законодавчого врегулювання діяльності гостелів за кордоном, адже я певний час працювала у нашому варшавському Dream House. Найголовніше - це запровадження чітких стандартів послуг. Наприклад, на одного користувача польського гостелу має припадати щонайменше 2,5 кв.м. площі кімнати. Також регламентовані розміри ліжка, кількість туалетних кімнат залежно від загальної кількості осіб, що вміщує гостел, відстань від спинки двоярусного ліжка до стелі, наявність загальних зон перебування гостей, тощо. Велика увага приділяється подорожуючим з обмеженими можливостями, а також питанням загальної та протипожежної безпеки, якості вентиляції повітря. Найголовніше те, що окрім запроваджених державою стандартів постійно відбуваються перевірки щодо їх дотримання власниками гостелів. Саме тому й довіра потенційних клієнтів до іноземних гостелів набагато вища.
Марія Щодо України, то, за статистикою київської Асоціації, близько 70% гостелів працюють «у тіні», не сплачуючи ані податки, ані туристичний збір, ставку якого, до речі, нещодавно було змінено не на користь бюджетних об’єктів розміщення. Можливо, саме відсутність зрозумілих та прозорих правил гри є тим самим гандикапом, що не дає можливості інвестувати у цей сегмент індустрії гостинності. Адже, як не дивно, до сих пір у Києві не відкрито жодного гостелу, що за своїми параметрами (кількість місць, перелік послуг) міг би скласти конкуренцію Dream Hostel, хоча попит на подібний сегмент тимчасового розміщення наявний.

Який мінімальний набір послуг має надавати об’єкт розміщення, аби називатися гостелом?

Марія Найкоректнішим буде порівняння гостелу з лоукост-рейсом, тобто клієнт сплачує мінімальну вартість за спальне місце у кімнаті (літаку), а за додаткові послуги сплачує окремо. Якщо мова йде про місце в дорміторії (саме таку назву має приміщення, де розташовані ліжка гостей), то за додаткову плату гість може отримати рушник та засоби особистої гігієни. У разі бронювання ізольованої кімнати ці додаткові послуги вже включені до вартості проживання.
Наталія Сплачуючи вартість спального місця в дорміторії Dream House Hostel, гість отримує комфортні умови перебування, в тому числі ортопедичний матрац із комплектом білої білизни, цілодобові послуги рецепції, гарячу воду, безкоштовний Wi-Fi, зону для спілкування гостей, що оснащена комп’ютерами. Гості приватних номерів додатково отримують рушники, капці та засоби індивідуальної гігієни.
Марія Хочу також додати, що найголовніша з можливостей, яку отримують клієнти гостелів, на відміну від клієнтів готелю, -- це комунікація та соціалізація. У нашому Dream House ми пам’ятаємо багато випадків, коли люди знайомились, потім разом подорожували, підтримували дружні стосунки, а деякі навіть одружувались. Крім того, переважна більшість гостелів організовує для своїх гостей різноманітні активності, найпопулярніша з яких - bar crawl, тобто спільна подорож барами міста.
Отже, беззаперечно, гостел - це не тільки бюджетний варіант якісного помешкання під час подорожі, але й місце для приємного спілкування, обміну досвідом та емоціями.
Стосовно розміщення у дорміторії, чи є обмеження за статевими чи віковими ознаками?

Наталія Хоча це не є правилом перебування у гостелі, у нашому Dreams House у Києві та Варшаві є окремі жіночі дорміторії. Переважно вони користуються попитом серед клієнток з азійських країн та регіону Близького Сходу. Але переважна більшість дорміторіїв міксована.
Марія Щодо вікових особливостей, переважна більшість наших гостей - віком до 30 років. Звичайно, ми ніколи не відмовляємо у бронюванні більш віковим гостям, але при цьому дотримуємось регламенту. Особам 45 років та старшим пропонуються тільки приватні номері, аби в етичному аспекті всі наші клієнти почувались комфортно.
У нашій мережі є також деякі специфічні обмеження. Наприклад, у нашому празькому гостелі ми не дозволяємо організацію холостяцьких вечірок, враховуючи кількість німецьких та англійських парубків, що відвідують чеську столицю.

Які головні канали дистрибуції гостелів мережі Dream House?

Наталія По-перше, ми намагаємось просувати продажі своїх гостелів через власний веб-ресурс. Задля чесної конкуренції наша ціна на веб-сайті та сторонніх агрегаторах має бути ідентичною, але для наших прямих гостей ми можемо запропонувати якісь приємні дрібнички, на кшталт welcome drink під час заїзду. Звичайно, нашими головними каналами продажу є всесвітньо відомі Booking.com, Hostel World, Airbnb та деякі локальні ресурси. Зі свого боку ми намагаємось запропонувати нашим дистриб’юторам якісний продукт за конкурентними цінами. Головне, що відрізняє гостели Dream House від конкурентів, - це ідеальні локації об’єктів. Так, у Києві ми знаходимось у серці Подолу, на Андріївському узвозі, у Львові - на площі Ринок, у Варшаві - також центральна локація старого міста. Завдяки цьому у нас доволі багато walking in гостей, які бронюють наші об’єкти під час прогулянки центром міста.
Марія Сьогодні більшість бюджетних готелів 2* та 3* недооцінюють можливості гостелів впливати на вибір клієнтів. І дарма, адже за якістю та набором послуг ізольовані кімнати гостелів можуть конкурувати з готельними номерами, а цінова складова в них значно нижча. Як підтвердження, відсоток завантаженості приватних номерів по всій мережі Dream House сягає майже 100%. Щодо київського гостелу, який вміщує до 100 гостей, середня завантаженість протягом року складає близько 84%, а період підвищеного попиту ми фіксуємо з травня по середину жовтня, тобто в сезон класичного туризму до України.

Які враження гостей Dream House від України, та безпосередньо від Києва?

Марія Насправді, як туристична дестинація, Україна та Київ мало відомі у світі, отже, переважна більшість наших гостей вирушають за новими враженнями. Саме недостатню «туристичність» нашої столиці, як це не парадоксально, наші гості вважають її головною перевагою. Допоки в Києві немає натовпів туристів, як у Празі чи Будапешті, абсолютно безпечно та комфортно відпочивати, а за невеликі гроші є шанс отримати пристойний за якістю сервіс. Гостям столиці також імпонує, що переважна більшість киян, особливо молодь, спілкуються англійською, а протягом року відбувається досить велика кількість цікавих подій, які варто відвідати.
Наталія Можливо, це прозвучить трохи пафосно, але ми вважаємо місією наших українських гостелів змінити ставлення іноземних туристів до України, як напрямку для секс-туризму. Ми тренуємо наш персонал таким чином, аби спільними зусиллями зламати цей стереотип, і впевнені, що нам це вдасться. Нам також приємно відзначити, що близько 25% гостей у київському Dream House - це наші репітори, отже, ми добре робимо свою справу.
ПОДІЛИТИСЯ:
Автор: Ярослав ІЦКОВСЬКИЙ
ІНШI СТАТТI В РУБРИЦI Готельний бізнес
Готельний бізнес
15.09.2019
ДЕБЮТ EDITION HOTELS НА БЛИЗЬКОМУ СХОДІ
У кінці 2018 року EDITION Hotels відкрив в ОАЕ нову перлину - прибережний готель The Abu Dhabi EDITION, котрий швидко завоював
Готельний бізнес
23.02.2019
КАНКУН - ТАМ, ДЕ СХОДИТЬ СОНЦЕ
Щоранку Канкун першим зустрічає сонце. Промені виблискують у хвилях прибою, заглядають у вікна готелів та вілл, що тягнуться