03.07.2020
Галина ДУРМУШ, комерційний директор Qatar Airways в Україні: «Вже незабаром ми знову будемо раді вітати гостей з усього світу в Катарі»
Наприкінці серпня виповниться три роки, як одна з найкращих авіакомпаній світу, Qatar Airways, розпочала польоти до Києва. UTG поспілкувалась з комерційним директором  авіакомпанії в Україні  Галиною Дурмуш  та дізналась про бізнес перевізника під час карантину, особливості постковідного обслуговування пасажирів та прогноз щодо відновлення рейсів до Києва. 
Чи зупиняли авіакомпанія Qatar Airways та аеропорт Хамад свої операції протягом карантинного періоду?
Протягом пандемії авіакомпанія Qatar Airways безперервно продовжувала виконувати рейси, дотримуючись максимально можливого розкладу в період кризи, враховуючи глобальні обмеження на пересування пасажирів, що були запроваджені урядами країн. Ключовою задачею та викликом для нас було задовольнити особливу потребу людей в авіатранспорті, адже вони прагнули повернутися додому, до своїх близьких. Протягом цього періоду ми продовжували виконувати рейси щонайменше до 30 напрямків і перевезли понад 1,8 млн. людей до їх країн. Qatar Airways отримала подяку та позитивні відгуки від пасажирів, партнерів, урядів держав, агентів та аеропортів за надану мандрівникам можливість повернутися додому за цих складних обставин.

Також потрібно відзначити важливу роль вантажних перевезень. Ще у лютому 2020 року в три китайські міста п'ятьма спеціалізованими літаками Qatar Airways було доставлено 500 тонн гуманітарної медичної допомоги. Зазначені рейси здійснені безкоштовно, як і інші численні перевезення нагально потрібного гуманітарного вантажу. Протягом останніх кількох місяців авіакомпанія перевезла понад 100 тис. тон медичних та інших гуманітарних вантажів до постраждалих регіонів усього світу, що дорівнює місткості приблизно 1000 вантажних Boeing 777. До того ж для задоволення світового попиту на перевезення вантажів, особливо медичних, Qatar Airways Cargo також здійснює додаткові рейси з використанням спеціально обладнаних пасажирських літаків. Qatar Airways Cargo продовжує лідирувати у своєму сегменті з понад 900 млн. тонно-кілометрів (CTK) перевезених вантажів (що становить 7,2% світового ринку вантажів), забезпечуючи критично необхідну підтримку світової торгівлі та транспортування потрібних медичних і допоміжних засобів до постраждалих регіонів.
На початку червня Qatar Airways вважалась найбільшою авіакомпанією світу за обсягами пасажирських і вантажних перевезень та кількістю маршрутів (40 напрямків). Якими були найзатребуваніші напрямки Qatar Airways протягом часткового локдауну авіаційної галузі?
Незважаючи на те, що пандемія Covid-19 спричинила небачені виклики для світової авіаційної галузі, національний перевізник Держави Катар у цей період зосередився на своїй основній місії - гарантувати мандрівникам можливість дістатися додому. Qatar Airways стали найбільшим у світі перевізником, виконавши понад 15 тис. рейсів та подолавши під час кризи понад 50 млн. км, щоб доставити додому понад 1,8 млн. пасажирів. Авіакомпанія також тісно співпрацювала з урядами та компаніями всього світу, організувавши понад 220 чартерних рейсів у цей період. Авіакомпанія накопичила безцінний досвід, здійснивши безпечне та надійне перевезення найбільшої кількості пасажирів та виконавши більше міжнародних рейсів, ніж будь-який інший авіаперевізник.
Як наразі відбувається відновлення маршрутної мережі? Чи є детальний помісячний план авіакомпанії щодо додавання напрямків та від чого це залежить?
Авіакомпанія поступово відновлює рейси та запроваджує додаткові частоти. Це відбувається відповідно до очікуваного послаблення обмежень на переміщення пасажирів по всьому світу. Особлива увага приділяється здійсненню рейсів до ключових глобальних аеропортів та хабів наших партнерів (Лондон, Чикаго, Даллас, Гонконг), а також бізнес-напрямків (Мадрид, Мумбаї). Поступове відновлення мережі Qatar Airways триває: впродовж останніх тижнів відновлено рейси до Бангкоку, Барселони, Ісламабаду, Карачі, Лахору, Пешавару, Сінгапуру та Відня. Це розширює глобальну мережу авіакомпанії до понад 170 щотижневих рейсів (більше 40 напрямків). До кінця червня заплановано відновити рейси у понад 80 напрямків, включно з 23 містами Європи, 6 містами США, 20 пунктами призначення на Близькому Сході та в Африці, 33 містами в Азії. До багатьох аеропортів здійснюватимуться рейси з більшою частотою чи щоденні.
Нещодавно Qatar Airways оголосила про відміну збору за бронювання квитків - винагород для учасників Privilege Club. Які ще привілеї авіакомпанія запропонувала своїм часто подорожуючим мандрівникам - учасникам програми лояльності?
Авіакомпанія Qatar Airways продовжує поступово відновлювати виконання рейсів за все більшою кількістю маршрутів, тож учасники Privilege Club матимуть додаткову можливість використати Qmiles для подорожей, коли будуть готові. Наразі збори за бронювання не застосовуються для квитків-винагород (25 доларів США за сегмент в економічному класі та 50 доларів США за сегмент у бізнес-класі). Тепер бронювання за Qmiles можна легко і безкоштовно здійснити на qmiles.com та в мобільному додатку.

Також варто відзначити, що рівень участі в програмі Privilege Club подовжено на наступні 12 місяців -- для пасажирів, рівень участі яких спливає у період до 31 січня 2021 року. За допомогою Qmiles можна бронювати квитки, додатковий багаж, замовляти доступ до лаунжу та користатись багатьма іншими можливостями протягом 12 місяців. Крім того, учасники Gold та Platinum тепер можуть користуватися своїми Qcredits довше, оскільки пропозиції тепер залишатимуться дійсними протягом двох років, доки рівень участі у програмі зберігається. Також, у відповідь на численні звернення учасників Privilege Club, було оновлено політику щодо додаткової гнучкості - Qcredits тепер можуть бути відшкодовані.
Розкажіть про санітарні заходи безпеки, які авіакомпанія запровадила у зв’язку з епідемією коронавірусу. Як зміниться алгоритм обслуговування пасажирів до/після та особливо під час польоту?
Qatar Airways та Держава Катар завжди дотримувалися найвищих стандартів щодо охорони здоров'я та заходів безпеки. Уже з січня впроваджувалися санітарно-гігієнічні заходи щодо Covid-19. Ми уважно стежимо за рекомендаціями профільних організацій та започатковуємо відповідні заходи за необхідності.
Авіакомпанія впровадила найсучасніші заходи безпеки та гігієни на борту, те ж саме здійснює і наш хаб - міжнародний аеропорт Хамад, нещодавно визнаний третім найкращим аеропортом у світі за рейтингом аеропортів SKYTRAX 2020.

Міжнародний аеропорт Хамад (HIA) запровадив суворі процедури дезінфекції та застосував заходи соціального дистанціювання в терміналах. Всі місця скупчення пасажирів дезінфікуються кожні 10-15 хвилин, виходи на посадку та автобуси дезінфікуються після вильоту кожного рейсу. Крім того, в пунктах перевірки імміграції та безпеки доступні засоби дезінфекції рук.

Авіакомпанія вживає усіх можливих заходів для безпеки персоналу та пасажирів протягом перельоту. Ми застосовуємо найвищі стандарти в процесі підготовки до відправлення рейсів. Це ретельний аналіз біологічної безпеки екіпажів, дезінфекція салонів літаків, вдосконалені системи повітряних фільтрів, найкращі в класі стандарти прибирання та дезінфекції в столичному аеропорту Хамад.

Весь посуд та столові прибори для їжі очищують із застосуванням миючих засобів та промивають демінералізованою прісною водою при температурі, яка знищує патогенні бактерії. Персонал, який працює з санітарно-технічним обладнанням, носить гігієнічні одноразові рукавички, а столові прибори пакуються індивідуально. Екіпажі тепер зобов'язані носити одноразові костюми особистого захисту, захисні окуляри, рукавички та маску. Перебування у масці тепер є обов'язковим для пасажирів під час польоту, і такий засіб захисту буде запропонований пасажирам на борту при потребі. Страви бізнес-класу подаватимуться на підносі замість сервірування столу. Великі пляшки дезінфікуючих засобів для рук, доступні як для екіпажів, так і для пасажирів, будуть розміщені в зоні кухонь. Усі соціальні зони на борту літака, включно з лаунжами на Airbus A380, і соціальні зони на Airbus A350 і Boeing B787 наразі недоступні, враховуючи заходи соціального дистанціювання.
Яким чином зараз відбувається промоція Катару як напрямку для подорожей?
Як відомо, наразі діють імміграційні обмеження на в'їзд та відвідування Катару. Ці запобіжні продумані заходи були вжиті урядом Держави Катар завчасно, щоб запобігти поширенню коронавірусу в країні. Проте обмеження на подорожі полегшуються, і вже незабаром ми знову будемо раді вітати гостей з усього світу в Катарі. Тим часом Національна Туристична Рада Держави Катар презентувала кампанію під назвою «Відвідайте Катар зі свого дому». Катарці продовжують наполегливо працювати, щоб показати світові всі вражаючі речі, якими країна відома на весь світ.
У травні авіакомпанія оголосила соціальну акцію подяки медичним працівникам, пропонуючи безкоштовні авіаквитки на свої рейси. Чи є статистика про кількість наданих квитків? Чи будуть такі акції актуальні й надалі?
Авіакомпанія Qatar Airways надала 100 тис. квитків на перельоти в обидві сторони медичним працівникам. висловлюючи свою вдячність за їхню героїчну роботу та відданість справі під час нинішньої пандемії Covid-19. Їх героїзм, відвага та професіоналізм врятували сотні тисяч життів по всьому світу. Як авіакомпанія ми заслужили високий рівень довіри пасажирів, урядів, агентів та аеропортів під час цієї кризи. Ми маємо намір продовжувати виконувати цю місію, надаючи квитки медикам, відзначаючи та винагороджуючи неймовірні зусилля та вагомий вклад працівників закладів охорони здоров’я в усьому світі. Медичні працівники з усіх країн мали право на отримання квитків. Щоб забезпечити справедливість та прозорість процедури подання заявок, кожна країна отримала квоту квитків залежно від чисельності населення.

Квитки можна забронювати вже зараз, а подорожувати тоді, коли обмеження щодо пересувань будуть зняті. Квитки дійсні для подорожі до 10 грудня 2020 року та є повністю гнучкими, з можливістю необмеженої кількості змін пункту призначення чи дати подорожі без необхідності сплати за це зборів.
Відновлення рейсу Доха - Київ заплановано на 25 жовтня. Наскільки остаточною є ця дата?
Поступове відновлення мережі маршрутів авіакомпанії Qatar Airways продовжується. Відбувається запуск рейсів до багатьох міст світу відповідно до зростаючого попиту, пом’якшення обмежень щодо в’їзду до країн та переміщення пасажирів, які подорожують за кордон, відновлення глобального ділового життя та туризму. Наразі здійснення рейсів у Київ за розкладом заплановане з 25 жовтня 2020 року, проте ця дата може змінитися. Більш того, наразі ми пропонуємо мандрівникам спеціальні акційні тарифи на ранні бронювання (за умови придбання квитка до 1 серпня) для подорожей цієї осені та зими. Щоб туристи могли спокійно спланувати свою поїздку, авіакомпанія також розширила гнучкі умови щодо бронювань та запропонувала пасажирам ще більше варіантів, з яких можна обрати. Авіакомпанія дозволяє безкоштовно та скільки завгодно разів змінювати дату подорожі; пасажири також можуть змінювати пункт призначення так часто, як це їм необхідно, в межах 5000 миль від початкового пункту призначення. За це авіакомпанія не стягуватиме відповідних зборів. Такі гнучкі пропозиції актуальні стосовно подорожей, які завершуються у період до 31 грудня 2020 року. Щодо квитків на інші дати -- застосовуватимуться відповідні правила тарифів. До речі, термін дії усіх квитків, заброньованих на рейси до 31 грудня 2020 року, - два роки з дати оформлення.





ПОДІЛИТИСЯ:
Автор: Ярослав ІЦКОВСЬКИЙ
ІНШI СТАТТI В РУБРИЦI Інтерв'ю
Інтерв'ю
08.06.2020
Майкл О Лірі, CEO Ryanair : «Максимум квитків за будь-яку ціну»
Ірландський лоукост перевізник Ryanair зберігав спокій та не квапився з поверненням у небо в той час як його основні конкуренти
Інтерв'ю
07.06.2020
Галина ЛИСЕНКО, представник Міністерства туризма Домінікани: «Вже з 5 липня плануємо відкрити курорти»
Домініканська Республіка є одним з найпопулярніших напрямків Карибського регіону серед українців. Недарма вже третій поспіль сезон
Інтерв'ю
29.05.2020
Ількер АДІГЮЗЕЛЬ, генеральний директор ANEX Tour в Україні : «Ми щиро дякуємо за довіру всім нашим туристам та партнерам»
Коронавірус став справжнім випробуванням для мільйонів людей в усьому світі за кілька останніх десятиліть. Він вплинув на багато
Інтерв'ю
08.10.2019
Марина ЛІСОВСЬКА, директор Travel Leaders Ukraine: «Український сегмент бізнес-подорожей динамічно розвивається»
Український сегмент ділових подорожей трохи у затінку свого «класичного» візаві, отже, події, що в ньому відбуваються, не завжди