10.07.2019
ЕКЗОТИЧНА ЧАРТЕРНА ЛИХОМАНКА
Другий зимовий сезон поспіль туроператори тішать українського споживача екзотичними чартерними програмами. І це логічно, враховуючи доволі успішні показники минулого року. За інформацією з сайтів туроператорів, більш за всіх у цьому сегменті зростуть пропозиції від туроператора ANEX Tour, який наприкінці травня анонсував зимову чартерну програму далекомагістральних рейсів та відкрив продаж турів на своєму веб-ресурсі.

Саме завдяки ANEX Tour торік на український ринок повернулись сезонні чартерні програми на Пхукет та Домінікану. Цієї зими туроператор намагатиметься підсилити свої позиції на цих двох напрямках, збільшивши частоту існуючих маршрутів та додавши нові напрямки. У Південно-Східній Азії це Бангкок, а в карибському регіоні -- кубинський курорт Варадеро, що вперше для українського ринку. Окрім збільшення кількості рейсів та розширення географії польотів, ANEX Tour запропонує ринкові й нову якість далекомагістрального чартерного продукту. На відміну від минулого року, цього сезону трансконтинентальні рейси будуть виконуватись літаками Boeing 767-300ER авіакомпанії AZUR air Ukraine з двокласовим компонуванням: економічний та бізнес-класс. Саме такі літаки поповнили флот афільованого з туроператором авіаперевізника цього року.
Експерти галузі висловили UTG свої думки з приводу реалістичності виконання заявлених програм туроператором.


КУБА. ЧИ ВСТИГНУТЬ РОЗКРУТИТИ?
Начебто, й не Terra Incognita для українського ринку, але в агентській спільноті Куба не найпопулярніший напрямок, тонкощі його продажів знають набагато гірше, ніж сусідньої Домінікани. Саме це може стати на заваді успішному втіленню планів, як вважає Олег Кулик, генеральний директор мережі агенцій «Поїхали з нами».
«З іншого боку, старт програми польотів заплановано на кінець жовтня, отже, часу для розкрутки має вистачити», - додає він.
До того ж багато хто сприймає Кубу як популярний напрямок для оздоровлення дітей, що також додаватиме попиту.
Багато хто з співрозмовників нагадує, що останніми роками Куба була поза увагою переважної більшості провідних туроператорів, хіба що в комбінації з сусідніми країнами-курортами. Директор «Туристичного клубу» Валентин Карпенко підтвердив, що за останні 10 років продажі кубинського напрямку значно зменшились: туристів з України «відтягує» на себе Домінікана, що стало особливо помітним із появою чартерних програм до Ла-Романи.
«Деякі готелі у Варадеро навіть дорожчі, ніж аналогічні об’єкти розміщення на курортах Домінікани або в мексиканському Канкуні. Крім того, не останню роль може зіграти той факт, що, на відміну від Домінікани, Куба залишається для українців візовою країною. Отже, можуть виникнути труднощі з продажем турів last minute», - підсумовує Валентин Карпенко.

Неможливо повністю відкинути ще один фактор, що впливатиме на попит, - низку чартерних рейсів із Росії. Директор одного з українських туроператорів на умовах анонімності повідомив UTG, що періодично отримує запити щодо відпочину на Острові Свободи з вильотом із Москви.
«Звідти є рейси не тільки до Варадеро, а й до Гавани, Кайо-Коко та Ольгин. Іноді трапляються доволі цікаві цінові пропозиції порівняно з регулярними рейсами з України. Тому, на мою думку, прямий чартерний рейс із Києва має шанси на успіх у разі конкурентної ціни на фоні альтернативних пропозицій», - прогнозує співрозмовник.

Чартерні рейси Київ--Варадеро авіакомпанії AZUR air Ukraine виконуватимуться з 25 жовтня по 10 квітня 2020 року, один раз на 12 днів, на Boeing 767-300ER.
Мінімальна вартість турпакету* -- $1195. Є бізнес-клас.
У зимовий IATA-період дістатися з Києва до Варадеро можливо також рейсами МАУ + Condor або Lufthansa + Condor через Франкфурт.

ДОМІНІКАНА: ЧИ Є ПОТЕНЦІАЛ ДЛЯ ЗРОСТАННЯ?

Збільшення частоти польотів AZUR air Ukraine до Домінікани ринок сприйняв по-різному. З одного боку, напрямок добре знаний серед агентів, зимовий сезон минулого року також був доволі успішним, хоча деякі рейси прогнозовано «підгоряли». З іншого боку, якщо аналізувати загальну статистику продажів зимових напрямків, Домінікана аж ніяк не серед лідерів. Отже, збільшення обсягів на цьому напрямку викликає певні сумніви. Крім того, як і торік, анонсована ANEX Tour програма буде конкурувати з рейсом МАУ, що також заявлений на зимовий період.
«На мою думку, туроператором буде вкрай важко реалізувати всі місця на рейсах до Домінікани, кількість яких буде збільшено, - прогнозує президент Української Асоціації туристичних агентств Антон Рудич.
- Переконаний, що збільшувати обсяг на напрямку, який «горів» торік, нелогічно. Вочевидь, ANEX Tour потрібно розвивати свої маршрути, адже літаки мають літати, а не стояти на землі».
Ще одна версія, яка пояснює амбіційні плани туроператора, полягає в тому, що він намагається зміцніти свої позиції на ринку, аби не дати розвинутись конкурентам. Адже останнім часом деякі туроператори досить сміливо заявляють про свої плани, досить згадати паралельні програми польотів до китайського Хайнаню від Join UP! та Kompas Україна. Отже, не варто недооцінювати можливу експансію інших туроператорів як на нових, так і на вже існуючих напрямках.
Може, саме цим пояснюється завчасний, на 2 місяці раніше запланованої дати, початок програми до Ла-Романи -- перший рейс на карибські курорти Домінікани відлетить вже 16 серпня.

Чартерні рейси Київ-Ла-Романа авіакомпанії AZUR air Ukraine виконуватимуться з 16 серпня (!) 2019 поку по 17 квітня 2020 року, один раз на 11 днів, на Boeing 767-300ER.
Мінімальна вартість турпакету* - $1237. Є бізнес-клас.
У зимовий IATA-період дістатися з Києва до Домінікани (Пунта-Кана) можливо також регулярними рейсами Air France через Париж або Lufthansa + Condor через Франкфурт.

ТАЇЛАНД: КОНКУРЕНЦІЯ ЗАГОСТРЮЄТЬСЯ

Якщо торік ANEX Tour склав конкуренцію іншим гравцям ринку своїм ексклюзивним чартерним рейсом на Пхукет, цього року «тиснява» очікується на популярному маршруті з Києва до Бангкока. Експерти зазначають, що подальша експансія туроператора на тайському напрямку - крок логічний та очікуваний. Минулий тайський сезон був доволі успішним для ANEX Tour, отже, чому б не зміцнити свої позиції в цьому сегменті.
Але позмагатись за прихильність клієнта все ж доведеться, а результат спрогнозувати досить важко. Директор «Аполло-тур» Андрій Демура нагадує, що з Києва до Бангкока, окрім AZUR air Ukraine, вже багато років виконує рейси МАУ, причому на регулярній, тобто цілорічній, основі. Переваги МАУ також у тому, що авіакомпанія має певний відсоток транзитних пасажирів на рейсах до Бангкока, пропонує спеціальні умови для туроператорів, а також реалізує квитки через агентську мережу та свій сайт. Отже, підсумковий успіх рейсу до Бангкока від AZUR air Ukraine буде залежати цілковито від конкурентної вартості туристичного пакету ANEX Tour, адже враховуючи досвід минулого року, туроператор, скоріш за все, відмовиться від шерінгу рейсу з іншими туроператорами та не відкриватиме продаж «ticket only».
Андрій Демура звертає увагу й на те, що, окрім Бангкока, туроператор виконуватиме також чартерну програму на Пхукет, причому збільшить частоту рейсів порівняно з минулорічним сезоном. Отже, українському ринку буде запропоновано дві паралельні чартерні програми до однієї країни, нехай і до різних регіонів.
«Таїланду цього сезону очікується забагато. На мій погляд, більш привабливою буде програма до Пхукета. Торік я також прогнозував гарні перспективи цьому рейсу, тож на бачу реальних причин, що завадять йому користуватися значним попитом і майбутньої зими. Все ж таки Пхукет у зимовий період більш затребуваний курорт, аніж ті, що неподалік Бангкока. До того ж, тут більша кількість якісних готелів. Важливо також, що у цього прямого рейсу немає конкурентів в Україні», - констатує Андрій Демура.

Експерти теж вважають, що попит на чартерний рейс до Бангкока зарано недооцінювати - жоден туроператор не анонсуватиме нові рейси навмання. Якщо ця програма вже з’явилась, замовник має розуміння та шляхи її реалізації. Варто припустити, що новий рейс першою чергою зацікавить бюджетного споживача й тих, хто віддає перевагу не тільки пляжному відпочинку, але й можливості ознайомитися з місцевими пам’ятками.
Чартерні рейси Київ-Пхукет авіакомпанії AZUR air Ukraine виконуватимуться з 22 жовтня, один раз на 11 днів, на Boeing 767-300ER.
Мінімальна вартість турпакету* - $857. Є бізнес-клас.
Чартерні рейси Київ--Бангкок авіакомпанії AZUR air Ukraine виконуватимуться з 29 жовтня, один раз на 11 днів, на Boeing 767-300ER .
Мінімальна вартість турпакету* - $752. Є бізнес-клас.
У зимовий IATA-період дістатися з Києва до Бангкока можна прямими регулярними рейсами МАУ. Регулярні рейси до Пхукета виконують авіакомпанії Turkish Airlines (через Стамбул), Qatar Airways (через Доху) а також flydubai спільно з Emirates (через Дубай).

РЕЙСІВ ДОСТАТНЬО, А ТУРИСТІВ?

Це риторичне питання постає перед початком кожного сезону, особливо коли анонсують якісь екзотичні, довготривалі та не дуже бюджетні напрямки. Універсальної відповіді, звичайно, немає, адже на результат впливає низка обставин, які неможливо передбачити на старті. Безумовно, успіх анонсованих чартерних програм залежатиме від економічної та політичної ситуації на Кубі, в Таїланді, Домінікані та, найважливіше, в Україні. Важливу роль відіграватиме глибина продажів по акції раннього бронювання. Як свідчить досвід рейсів, до Хайнаня, немає нічого неможливого - навіть на такі не досить популярні та знанні в Україні напрямки можливо організовувати чартерні програми. Хоча щодо останнього прикладу ключову роль зіграла фінансова підтримка рейсів урядом китайської провінції, аніж раннє бронювання чи популяризація напрямку на українському ринку. Саме цей фактор здебільшого забезпечив не очікувано низьку вартість відпочинку на курорті Хайнань. Отже, головним залишається питання вартості відпочинку, особливо коли мова йде про збільшення обсягів чартерних перевезень. Плавали, знаємо…

* Мінімальна вартість турпакету наведена на 1 особу станом на 28.06.2019, детальніше - на www.anextour.com.ua


ПОДІЛИТИСЯ:
Автор: Владислав ФРІШКО
ІНШI СТАТТI В РУБРИЦI Турбізнес
Турбізнес
10.10.2019
ВЕРЕСНЕВИЙ ЛИСТОПАД
Двічі на рік, напередодні туристичних виставок, ми готуємо підсумково-аналітичні матеріали щодо ситуації на українському
Турбізнес
03.08.2019
БОДРУМСЬКЕ ЛІТО: ЧИ СПРАВДИЛИСЬ НАДІЇ ТУРОПЕРАТОРІВ
Цього літнього сезону туроператори mass market зробили велику ставку на Бодрум. Чартерні рейси до аеропорту Мілас виконуються не
Турбізнес
12.07.2019
IPW 2019 У ЗОЛОТОМУ ШТАТІ
Понад 6000 учасників із понад 70 країн збиралися в Анахаймі, штат Каліфорнія, з 1 по 5 червня, на IPW 2019 - головній туристичній
Турбізнес
04.06.2019
25 РОКІВ КІПРУ В УКРАЇНІ - ЩО ДАЛІ
Рівно чверть століття тому, на початку червня 1994 року, авіакомпанія Air Ukraine (так, був такий національний перевізник)